هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 25 شهريور 1403
ساعت 03:16
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 28 مرداد 1403 ساعت 16:29
يكشنبه 28 مرداد 1403 15:35 ساعت
2024-8-18 16:29:58
شناسه خبر : 382060
کنشگری‌های سیاسی ظفرقندی البته به اینجا ختم نمی‌شود؛ انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که دبیرکلی آن شخص ظفرقندی است، در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ نیز در بیانیه‌ای عجیب، جریان «زن، زندگی،آزادی» را جنبشی پاک قلمداد کرد.
کنشگری‌های سیاسی ظفرقندی البته به اینجا ختم نمی‌شود؛ انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که دبیرکلی آن شخص ظفرقندی است، در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ نیز در بیانیه‌ای عجیب، جریان «زن، زندگی،آزادی» را جنبشی پاک قلمداد کرد.

گروه سیاست-رجانیوز: بعد از تحلیل‌ها و گمانه زنی‌های فراوان  درباره وضعیت کابینه چهاردهم در فضای رسانه‌ای، در نهایت مسعود پزشکیان هفته گذشته لیست وزرای پیشنهادی خود را برای حضور در کابینه تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کرد و پس از برگزراری جلسات با وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مربوطه، از روز گذشته فرآیند بررسی صلاحیت‌های وزرا آغاز شده است. در بین نوزده نفر پیشنهادی، چهره هایی وجود دارند که تردیدی در عدم کفایت آنها وجود ندارد. یکی از این افراد ظفرقندی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت بهداشت است که مشخص نیست با کدام متر و معیار توسط رئیس جمهور به مجلس معرفی شده است.

 

به گزارش رجانیوز؛ رهبرانقلاب در بیانات اخیرشان مشخصه های انتخاب همکاران خوب را برای رئیس جمهور بیان کردند. ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی که رئیس جمهور هم در آن جلسه حاضر بود فرمودند: «چه کسی میخواهد میدان‌دار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی، میدان تولید، چه کسی میخواهد میدان‌دار باشد؟ آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد و از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.

 

ایشان در ادامه فرمودند: « [کسی را باید انتخاب کرد که] نگرش ملی داشته باشد. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند.... این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیس‌جمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند. یعنی یک مسئولیت مشترک شما دارید در انتخاب مسئولین کشور... اینها لازم است.

 

بررسی سوابق محمدرضا ظفرقندی اما نشان می‌دهد او صلاحیت کافی برای سکانداری وزارت‌خانه در نظام اسلامی را ندارد. ظفرقندی از زمره اصلاح طلبان فعال در جامعه پزشکی است. وی دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که یک حزب اصلاح‌طلب تلقی می‌شود را بر عهده دارد. او همچنین رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز بوده است. نباید فراموش کرد که ظفرقندی یکی از اعضای ارشد حزب منحله مشارکت نیز بوده است؛ حزبی که بخش قابل توجهی از اعضای آن بعد از انحلال، در حزب «اتحاد ملت» عضو شدند که جزء احزاب رادیکال اصلاح طلب محسوب می‌شوند.

 

سواستفاده از جایگاه انجمن اسلامی برای حمایت از فتنه گران
نقش آفرینی در فتنه ۸۸ و انتشار بیانیه‌های تند علیه برخی سیاست‌های نظام در بزنگاه‌های حساس مانند اغتشاشات سال ۱۴۰۱، تنها بخشی از کارنامه او محسوب می‌شود. انجمن اسلامی که دبیرکلی آن را ظفرقندی بر عهده دارد در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی، حصر سران فتنه را غيرانسانى و تحميلى دانسته و خواستار بررسى فورى شرايط جسمى و سلامت آنان توسط پزشكان مستقل و معتمد و درمان بيمارى هاى آنان در مراكز درمانى مناسب شد. ظفرقندی توئیت انجمن را که درباره نامه منتشر شده است را هم در صفحه خود بازنشر کرده است.
 
 
ظفرقندی بارها از عناصر فتنه حمایت کرده است و در این راستا از جایگاه تشکیلاتی انجمن اسلامی دست آویزی ایجاد کرده تا به ارکان نظام فشار وارد کند و فتنه گرانی که حکم محکومیتی آنها قطعی بوده و به دلیل جرائمی که به زندان محکوم شده اند حمایت کند.
 
تهمت مهندسی شدن انتخابات
ظفرقندی همچنین در یکی از پیام‌های خود انتخابات را مهندسی شده و رد صلاحیت‌های فرمایشی می‌داند و تاکید می کند: « افسوس که مسئولین قدرناشناس و خودمحور به جای تکریم و توجه و استفاده از این فرصت‌های مغتنم و راهگشا، کماکان بر طبل تحدید و تهدید می‌کوبند و آنچنان که در تمهید اخیر انتخابات مهندسی شده و رد صلاحیت‌های فرمایشی شاهد هستیم، روزنه‌های امید را یکی پس از دیگری مسدود و سرمایه های اجتماعی را تخریب و کشور را در سراشیب سقوط قرار داده‌اند. امید است که با همت والای شما عزیزان و همیاری همه افراد و احزاب مصلح و خیرخواه این مرز و بوم و به مدد مردم عزیز ایران زمین راهی از این صخره ستبر به سوی آزادی و آینده روشن فرزندان این آب و خاک گشوده شود.» 
 
 
 
توهم خواندن شعارهای مهدویت!
بعد از غوغای سرود سلام فرمانده در کشور و استقبال باورنکردنی مردم از این سرود که در وصف امام زمان(عج) سروده شده بود، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به ریاست ظفرقندی بیانیه ای پیرامون اوضاع بد سیاسی کشور منتشر کرد و ضمن توهم خواندن این شعارها، ادعای دروغ فساد سیستماتیک، ادعای رها شدن امنیت کشور و... در پایان هشدار براندازی داد! 
 
بخش هایی از این بیانیه بدین شرح است:
دنبال کردن توهمات ایدئولوژیک و شعارهای دهان پرکن و پرهزینه برای جیب ملت، بلا انقطاع ادامه داشته تا جایی که برای برگزاری یک سرود ایدئولوژیک، میلیاردها تومان برای کشور و بودجه عمومی هزینه تراشی شده و سیل امکانات و پول و تبلیغات و رپرتاژ رسانه ای است که از این استان به آن استان سرازیر می شود تا با برگزاری نمایش های بی حاصل، بر بحران فزاینده مقبولیت و مشروعیت سرپوش گذاشته شود.
 
ما صریحاً به حاکمیت هشدار می‌دهیم که تا دیر نشده از مسیر خطای سرکوب اعتراضات مردمی بازگردد و اجازه دهد مردم بر اساس حقوق قانونی خود که مصرح در قانون اساسی و قوانین عادی است، تجمعات مسالمت آمیز برگزار کرده و صدای خود را به گوش اداره کنندگان کشور برسانند.
 
هرگونه بی توجهی به این هشدارهای کارشناسانه و خیرخواهانه، مجموعه نظام را با بحران های بسیار سهمگین و بنیان براندازی روبرو خواهد کرد که طبیعتاً مسئولیت وقوع اتفاقات ناگوار بعدی را تماماً به دوش صاحبان اختیار و مسؤلیت در حاکمیت یکدست قرار خواد داد.
 
از نامه به بشار اسد تا پاک خواندن جنبش«ززآ»
یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۳۹۰ در آغاز بحران سوریه و درگیری دولت این کشور با نیروهای تکفیری و تروریستی، بیش از دویست عضو جامعه پزشکی ایران که عمدتا چهره‌های وابسته به اصلاحات هستند، در نامه‌ای خطاب به بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه، به زعم خود از کشتار مردم این کشور و استفاده از تسلیحاتی نظیر توپ و تانک که به ادعای آن‌‎ها برای مقابله با مردم بی‌دفاع و در پاسخ به خواست‌های مشروع و مدنی آنها استفاده شده، اعلام انزجار کردند! نکته قابل توجه و تعجب برانگیز این است که نام این «محمدرضا ظفرقندی» نیز در صدر امضا کنندگان این نامه به چشم می‌خورد!
 
از طرف دیگر، ظفرقندی زمانی که ریاست سازمان نظام پزشکی را برعهده داشت، به همراه ایرج فاضل و مصطفی معین در ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ در اوج بحران کرونا در کشور و یک روز پس از اعلام ممنوعیت واردات واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی توسط رهبر انقلاب، با نوشتن نامه‌ای به حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم، ضمن دهن کجی به حکم رهبری، خواهان ورود واکسن به ایران بدون توجه به مسائل سیاسی، با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود شدند.
 
کنشگری‌های سیاسی ظفرقندی البته به اینجا ختم نمی‌شود؛ انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که دبیرکلی آن شخص ظفرقندی است، در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ نیز در بیانیه‌ای عجیب، جریان «زن، زندگی،آزادی» را جنبشی پاک قلمداد کرد.
 
 
فتنه هشتاد و هشت از نظر رهبر انقلاب گناه نابخشودنی است و برای انتخاب مسئولین جمهوری اسلامی باید دخالت و حمایت از این فتنه را خط قرمز قرار داد علی الخصوص که بنا به گفته برخی از نمایندگان مجلس همچون مالک شریعتی، عباس گودرزی و زهره سادات لاجوردی؛ ظفرقندی همچنان بر مواضع سیاسی خود در رابطه با فتنه هشتاد و هشت مصر است و حتی حاضر به اعلام برائت نشده است.
 
 
مسلم است وزارتخانه بهداشت و درمان اهمیتی بیش از وزارتخانه‌های دیگر در ابعاد مختلف خواهد داشت؛ زیرا که موضوع مرگ و زندگی مردم و سلامت اجتماعی جامعه، مسئله‌ای نیست که دست مایه سیاسی بازی احزاب و گروه‌ها شود. حال باید دید مجلسیان با عدم اعتماد به فعالین فتنه هشتاد و هشت همچنان انقلاب و مسائل انقلاب را در اولویت خود قرار می‌دهند یا درگیر بازی های سیاسی و جناحی خواهند شد؟
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home