هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 28 شهريور 1403
ساعت 05:50
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 24 شهريور 1403 ساعت 18:39
شنبه 24 شهريور 1403 18:38 ساعت
2024-9-14 18:39:47
شناسه خبر : 382223
کم کم تابستان تمام می‌شود و از های سیزن گردشگری وارد لو سیزن می‌شویم چرا که به خاطر شروع مدارس بسیاری از خانواده‌ها کمتر امکان سفر دارند. با شروع فصل پاییز بیشتر مقاصد گردشگری خلوت‌تر از همیشه هستند. این مساله هم شامل مقاصد گرمسیری و هم شامل مقاصد سردسیری می‌شود چرا که شروع پاییز در مهر ماه نه هوا آنقدر سرد شده که نتوانید به شهرهایی همچون مشهد سفر کنید و نه آنقدر گرم است که تحمل گرمای مقاصدی همچون قشم، کیش و چابهار برایتان سخت باشد.

 در این مقاله قصد داریم بهترین مقاصد داخلی که می‌توانید در خلوتی مهر برای سفر انتخاب کنید را بررسی نماییم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بهترین مقاصد ایران که می‌توانید در خلوتی مهر انتخاب کنید؛ از تور مشهد تا قشم

سفر به مشهد مقدس در مهر ماه

مهر ماه، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مشهد مقدس است. آب و هوای معتدل و دلنشین پاییزی، همراه با کاهش ازدحام جمعیت، سفری آرام و لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند. جدا از وضعیت مناسب آب و هوا، در این فصل از ازدحام مسافران شهر امام رضا(ع) نیز کاسته می‌شود و کسانی که علاقه‌ای به سفر در شلوغی ندارند، می‌توانند با خیال راحت به تفریح و گردش در سطح شهر مشهد بپردازند و مهم‌تر از آن راحت‌تر حرم امام رضا(ع) را زیارت کنند. همچنین هزینه‌ی رزرو تور مشهد در پاییز در نیز به دلیل آغاز سال تحصیلی نسبت به تابستان و بهار پایین‌تر است. پس از این نظر نیز می‌توانید در بودجه‌ سفرتان صرفه‌جویی کنید.

قشم با شروع پاییز خنک تر می شود

قشم را باید یک مقصد گرمسیری دانست که افراد کمی تصمیم می‌گیرند در فصل تابستان به آن سفر کنند. اما با شروع پاییز کم کم موج سفر به این جزیره هم دوباره آغاز می‌شود. اگر نگران ازدحام گردشگران در این فصل هستید، باید بدانید که از آنجایی که در مهر ماه هنوز هوا آنقدر باید و شاید خنک نشده تعداد گردشگران کمتری راهی قشم می‌شوند و به همین دلیل این جزیره را هم باید جایی دانست که در مهر ماه نسبتا خلوت است.

قشم با شروع پاییز خنک تر می شود

سفر ارزان و خنک به کیش در مهر ماه

مهر ماه، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کیش است چراکه با فرارسیدن پاییز، گرمای طاقت فرسای تابستان کیش جای خود را به هوای معتدل و دلنشینی می‌دهد. همچنین در این ماه قیمت تور کیش نسبت به بسیاری دیگر از زمان‌های سال ارزان‌تر است زیرا هوا نسبت به آذر ماه بعد گرم‌تر است و بسیاری از گردشگران هنوز آن را گرم می‌دانند و منتظر خنکی پیشتر هستند. دلیل بعدی خلوت بودن جزیره زیبای کیش این است که مهر ماه، همزمان با شروع مدارس و دانشگاه‌هاست و به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها زمان کافی برای سفر ندارند. این مساله باعث خلوتی بیشتر مقاصد گردشگری می‌شود که کیش هم یکی از آنهاست.

پاییز؛ بهترین زمان سفر به شیراز

یکی دیگر از بهترین مقاصد داخلی که می‌توانید برای سفر در پاییز انتخاب کنید، شیراز است. بیشتر کسانی که قبلا به شیراز سفر کرده‌اند، اعتقاد دارند اردیبهشت و فصل پاییز بهترین زمان سفر به این شهر از نظر آب و هوایی است زیرا هوای مطبوعی در کل شهر حافظ و سعدی حاکم است. حالا اگر مهر ماه را برای سفر خود انتخاب کنید، می‌توانید مزیت خلوت بودن را نیز به مزایای سفر خود اضافه کنید. اگر در مهر ماه راهی شیراز شدید، حتما زمانی را برای بازدید از روستای قلات کنار بگذارید زیرا این روستا با شروع پاییز در طبیعت زیبا و آب و هوای فوق‌العاده غرق خواهد شد.

چابهار؛ نگین سواحل مکران در ماه مهر

چابهار، نگین سواحل مکران، با آب و هوای معتدل و مناظر طبیعی بکرش، در تمام فصول سال جذابیت‌های خاص خود را دارد. اما مهر ماه، به دلایل متعددی، بهترین زمان برای سفر به این بندر زیبای جنوبی است. از میان این دلایل می‌توان به آب و هوای مطبوع، کمتر بودن تعداد گردشگران؛ قیمت مناسب نسبت به دیگر ماه‌های نیمه دوم سال و طبیعت پاییزی فوق‌العاده زیبا اشاره کرد. همچنین ممکن است در این زمان شانس این را داشته باشید که پدیده موج شکن‌ها را مشاهده کنید، فصل پاییز، موج‌شکن‌های چابهار به دلیل برخورد امواج به آن‌ها، منظره‌ای زیبا و دیدنی را ایجاد می‌کنند.

چرا باید در ماه مهر به سفر رفت؟

ماه مهر را باید یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر دانست زیرا هم هوای فوق‌العاده مطبوعی در بیشتر مقاصد گردشگری حاکم است، هم هزینه سفر نسبت به بسیاری دیگر از ماه‌های سال کاهش پیدا می‌کند و هم شاهد ازدحام گردشگر در مقاصد گردشگری نخواهید بود. بنابراین اگر شرایط سفر در این ماه را دارید، این فرصت را به هیچ‌عنوان از دست ندهید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه سفر به یکی از این مقاصد در مهر ماه را دارید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home