هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 2 شهريور 1403
ساعت 04:29
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 24 تير 1403 ساعت 16:05
يكشنبه 24 تير 1403 15:56 ساعت
2024-7-14 16:05:33
شناسه خبر : 381819
اما ریشه حواشی این روزها را باید در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری جستجو کرد. محمدباقر قالیباف در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ شکست سنگینی خورد. هم خودش نتوانست نفر اول تهران شود و هم یاران نزدیکش نتوانستند جزو ۳۰ نفر اول باشند.
اما ریشه حواشی این روزها را باید در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری جستجو کرد. محمدباقر قالیباف در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ شکست سنگینی خورد. هم خودش نتوانست نفر اول تهران شود و هم یاران نزدیکش نتوانستند جزو ۳۰ نفر اول باشند.
گروه سیاست-رجانیوز: تبعات ناکامی لیست قالیباف در انتخابات مجلس دوازدهم و شکست او در انتخابات ریاست جمهوری، این روزها در صحن شورای شهر تهران نمایان شده است. به حدی که پس از انتخابات مجلس در اسفند ۱۴۰۲ و ریاست جمهوری ۱۴۰۳، شورای شهر تهران با چالش های زیادی روبرو شده است.
 
امروز پس از اظهارات نرجس سلیمانی از اعضای طیف قالیباف در شورای شهر تهران، درباره عملکرد زاکانی و پاسخ حجت الاسلام آقامیری فضای شورا به تشنج کشیده شد. 
 
نرجس سلیمانی بدون اشاره به مرخصی زاکانی در زمان انتخابات گفت: پرسنل شهرداری با تلاش خود کارهای خوبی را رقم زدند، بهتر از زمان حضور مدیران ارشد شهرداری، شهر را اداره کردند.
 
این اظهارات با واکنش محمد آقامیری مواجه شد و به دفاع از عملکرد سه ساله مدیریت شهری پرداخت. اما مهدی اقراریان از دیگر اعضا طیف قالیباف در شورای شهر تهران، اجازه نطق به آقامیری را نداد و با صدای بلند آقامیری را متهم می کند که به شهید سلیمانی توهین کرده و جلوی سخنرانی او را می گیرد و لحظاتی جو شورای شهر به تشنج کشیده می شود. 
 
اقراریان برای حاشیه سازی های خود حتی پای برادر آقامیری را هم به وسط می کشد. سخنانی که نشان می دهد نه از سر دلسوزی که صرفا برای شانتاژ و شلوغ کاری بیان می شود.
 
 
اما به نظر می رسد ریشه انتقادات یاران قالیباف به زاکانی ارتباطی چندانی به مرخصی او ندارد. چرا که اگر بنا به فعالیت های انتخاباتی باشد، قالیبافی های شورای شهر تهران بیشتر متهم به فعالیت انتخاباتی هستند. مثلا حبیب کاشانی رئیس ستاد تهران قالیباف در انتخابات شده بود و جعفر شربیانی رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی محمد باقر قالیباف را به عهده گرفته بود. ناصر امانی، مهدی اقراریان، سوده نجفی و علی اصغر قائمی نیز در صف اول ستادهای قالیباف بودند.
 
 
اما ریشه حواشی این روزها را باید در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری جستجو کرد. محمدباقر قالیباف در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ شکست سنگینی خورد. هم خودش نتوانست نفر اول تهران شود و هم یاران نزدیکش نتوانستند جزو ۳۰ نفر اول باشند.
 
از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز شکست سنگین دیگری برای یاران قالیباف بود. قالیباف با ۳ میلیون رای در انتخابات شکست خود و به دور دوم راه نیافت. با راه‌یابی سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، هرچند محمدباقر قالیباف با انتشار بیانیه‌ای رسماً از سعید جلیلی حمایت کرد اما این نگاه و حمایت در بین برخی از حامیان قالیباف وجود نداشت.
 
به نظر می‌رسد حواشی این روزهای یاران قالیباف به نحوه عملکرد زاکانی در دور دوم انتخابات نیز بازگردد. زاکانی برخلاف جریان نزدیک به قالیباف در دور دوم انتخابات بدون هیچ گونه چشم داشتی، شهر به شهر سفر کرد و از نامزد جریان انقلاب دفاع کرد. 
 
به نظر می رسد طرفداران قالیباف از اینکه زاکانی به نفع قالیباف کنار نرفته و حتی از جلیلی به صورت میدانی حمایت کرده دلخور هستند و حالا دارند انتقام باخت در انتخابات را از زاکانی می گیرند.
 
باید به این نکته نیز اشاره کرد که سال دیگر انتخابات شورای شهر برگزار خواهد شد. به نظر می رسد یاران قالیباف در شورای شهر و آنهایی که با حضور در لیست قالیباف برای انتخابات مجلس رای نیاورده اند، از حالا خود را برای شورای شهر تهران آماده می کنند.
 
اما به نظر می رسد این گونه بازی کردن در عرصه سیاست نمی تواند راهی برای بازگشت یاران قالیباف به عرصه سیاست باشد. این عملکرد، بیشتر راه را برای شورای شهر اصلاح طلبان هموار می کند.
 
 
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home