هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 12 تير 1403
ساعت 02:31
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 10 تير 1403 ساعت 18:25
يكشنبه 10 تير 1403 18:23 ساعت
2024-6-30 18:25:09
شناسه خبر : 381649
قطعه ای که می تواند برای شتاب گرفتن خودرو و تعویض دنده های خودروهای دنده ای مورد استفاده قرار گیرد، دیسک و صفحه است. یکی از دغدغه های اصلی افراد برای تعویض این قطعه این است که دیسک و صفحه اصلی را از کجا تهیه کنند؟ چرا که با وجود عمر مفید بالای این قطعات، خرید آن ها با بهترین کیفیت برای بهره مندی از ویژگی های برتر دیسک و صفحه اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. تشخیص دیسک و صفحه اصلی یکی از بهترین راه ها برای تضمین کیفیت این قطعات است که ما در یدک پارت توصیه می کنیم حتما به آن توجه داشته باشید.

 

 

اهمیت خرید دیسک و صفحه اصلی 


دیسک و صفحه یکی از قطعاتی است که می تواند تا 70 الی 80 هزار کیلومتر نیز عمر مفید داشته باشد. عمر مفید این قطعه وابسته به کیفیت و همچنین متریال های به کار رفته برای ساخت آن نیز هست. با این حال به دلیل اینکه این محصول می تواند چندین سال در خودروی شما قرار بگیرد و عمر مفید بالایی داشته باشد، جای نگرانی از بابت هزینه خرید آن ها نیست. اگر بتوانید بهترین مارک دیسک و صفحه را  از یدک پارت برای خودروهای ایرانی و خارجی تهیه کنید، از بابت کیفیت و ماندگاری هیچ نگرانی وجود ندارد. 


دیسک و صفحه کلاچ اصلی چندین هزار کیلومتر بیشتر از دیسک و صفحه های تقلبی عمر مفید دارد. با وجود هزینه نسبتا بالایی که باید برای تعویض این قطعه پرداخت کنید، بسیار مهم است که از همان ابتدا از کیفیت بالای این قطعه مطمئن شوید و سپس آن را روی خودرو نصب کنید.  


روش تشخیص دیسک و صفحه اصلی از تقلبی


تشخیص دیسک و صفحه اصلی بهترین راه برای خرید این قطعات است. با توجه به لزوم خرید دیسک و صفحه های اصلی و تشخیص آن ها از قطعات بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار، باید حتما با روش های تشخیص این قطعات اصلی آشنایی داشته باشید. به طور کلی، هر یک از برندهای خارجی و ایرانی تولید کننده دیسک و صفحه برای اینکه دیسک و صفحه های تقلبی را از اصلی متمایز کنند، قوانین و معیارهای خاصی را برای بسته بندی، وکیوم و هولوگرام در نظر گرفته اند.


از این رو تشخیص دیسک و صفحه اصلی از تقلبی نیازمند بررسی بسته بندی، لیبل کالا و بسیاری از موارد دیگر است که با توجه به نوع برند و اختصاصی در نظر گرفته می شوند. در صورت نیاز به خرید صفحه کلاچ اصلی و باکیفیت و تشخیص آن ها، می توان به موارد زیر توجه داشت. 

  •  بررسی هولوگرام 
    هولوگرام یکی از مهم ترین روش های تشخیص دیسک و صفحه اصلی است. هر یک از محصولات موجود در بازار که به عنوان لوازم یدکی توسط برندهای معتبر تولید شده اند، دارای هولوگرام هستند. این هولوگرام باید به صورت اختصاصی و مطابق با نام برند و کسب و کار طراحی شده باشد. با توجه به اینکه طراحی و ساخت هولوگرام های تقلبی ساده به راحتی امکان پذیر است، اکثر برندها به ویژه برندهای خارجی از هولوگرام های سه بعدی استفاده می کنند. قبل از خرید دیسک و صفحه حتما هولوگرام آن را بررسی نمایید و از سه بعدی بودن آن مطمئن شوید.
  •  لیبل کالا 
    لیبل یا برچسب کالا یکی از انواع روش های تشخیص دیسک و صفحه اصلی است. همه دیسک و صفحه های موجود در بازار باید یک لیبیل اختصاصی داشته باشند. روی این لیبل نام برند و مشخصات آن درج شده است و می توان با توجه به آن، اصالت سنجی را انجام داد. با این حال ساخت لیبل و برچسب برای هر برند به صورت تقلبی ساده است. از این رو باید حتما به سایر روش های تشخیص دیسک و صفحه اصلی نیز توجه داشته باشید و فقط به این مورد اکتفا نکنید. 
  •  بسته بندی دیسک و صفحه
    هر یک از برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده دیسک و صفحه دارای نام و نشان هستند. لوگوی برند و نام آن به طور دقیق مشخص است. جعبه هایی که برای بسته بندی دیسک و صفحه مورد استفاده قرار می گیرند، باید اختصاصی برای برند باشند. سالم بودن جعبه و باز نشدن آن از جمله مواردی است که حتما باید قبل از خرید صفحه کلاچ اصلی به آن توجه داشته باشید. همچنین روی جعبه باید نام برند و جزئیات آن نوشته شده باشد. می توانید با مقایسه شکل جعبه های دیسک و صفحه با جعبه های اختصاصی برند که در سایت خود برند منتشر می شوند، متوجه اصل با تقلبی بودن آن قطعه شوید.
  • وکیوم جعبه کالا
    اکثر برندهای ایرانی و خارجی برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، وکیوم پلاستیکی را به صورت محکم روی جعبه های خود قرار می دهند. یکی دیگر از راه های تشخیص دیسک و صفحه اصلی، بررسی وکیوم جعبه کالا است. اگر جعبه دارای وکیوم سالم و باکیفیت است، می توانید تا حد زیادی مطمئن شوید که این محصول اصل بوده و به صورت تقلبی در کارگاه ها و کارخانه های مختلف بسته بندی نشده است. 

ظاهر دیسک و صفحه اصلی و تفاوت آن با نمونه تقلبی 


ظاهر دیسک و صفحه اصلی و تفاوت آن با نمونه تقلبی 


یکی دیگر از مواردی که می تواند برای تشخیص دیسک و صفحه اصلی از نمونه تقلبی مورد توجه قرار گیرد، ظاهر است. اما باید توجه داشته باشید که حتی دیسک و صفحه های تقلبی با بسته بندی مهر و موم شده به شما عرضه می شوند و معمولا قبل از خرید امکان مشاهده این قطعه و بررسی جزئیات ظاهری آن وجود ندارد. با این حال افراد متخصصی که برای صحت سنجی اصالت شرکت ها و فروشگاه های مختلف، اقدام به خرید یک نمونه دیسک و صفحه می کنند، حتما باید با بررسی ظاهری این قطعه متوجه کیفیت و اصالت آن شوند. 


ظاهر دیسک و صفحه اصلی و تفاوت آن با نمونه تقلبی از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. اول اینکه آلیاژ و فلزات به کار رفته در دیسک و صفحه کلاچ اصلی با تقلبی کاملا متفاوت است و با یک بررسی ساده چشمی و لمس کردن آن می توانید متوجه تفاوت کیفیت شوید. دیسک و صفحه های باکیفیت اصلی دارای بافت مسطح و بدون برجستگی و فرورفتگی هستند. ولی ممکن است برجستگی و فرورفتگی های زیادی در دیسک و صفحه های تقلبی وجود داشته باشد. 


گوشت یعنی فاصله میان دو بخش دیسک و صفحه نیز جزء موارد مهم و قابل بررسی برای تشخیص اصالت این قطعه است. گوشت میان دیسک و صفحه باید ضخامت بالایی داشته باشد. پایین بودن ضخامت گوشت دیسک و صفحه به معنای زود تمام شدن آن است که برندهای معتبر و اصلی سعی می کنند از بروز این مشکل جلوگیری کنند. تعداد فنرهای دیسک و صفحه ها و کیفیت آن ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. افراد متخصص می توانند با کمی دستکاری، قابلیت ارتجاعی فنرها را بررسی کنند. فنرهای دوبل و باکیفیت نیز در داخل دیسک و صفحه ها به کار می روند که حتما باید از صحت آن ها اطمینان حاصل کنید.

دیسک و صفحه اصلی از کجا بخریم


 دیسک و صفحه اصلی از کجا بخریم؟ 


یکی از بهترین راه های تشخیص دیسک و صفحه اصلی، مراجعه به مراکز فروش معتبر است. خرید این قطعات و سایر لوازم یدکی خودرو از فروشندگان غیر معتبر و بی تجربه باعث می شود تا همیشه یک شک در ذهن شما وجود داشته باشد و آن هم تقلبی بودن این قطعات است. اما مراکز معتبر به دلیل اعتبار و تخصص خودشان، هرگز دیسک و صفحه های بی کیفیت را به شما عرضه نمی کنند؛ چرا اولا می توانند قطعات تقلبی را از قطعات اصلی تشخیص دهند. دوما اینکه همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان خود هستند. 


برای خرید دیسک و صفحه اصلی می توانید به سایت یدک پارت مراجعه کنید. سایت یدک پارت به آدرس اینترنتی yadakpart.com بهترین لوازم یدکی خودرو را با ضمانت اصالت به مشتریان عرضه می کند. تمامی محصولات با تیم متخصص و باتجربه یدک پارت مورد بررسی قرار می گیرند. جزئیات محصول و بسته بندی آن بررسی می شود تا اصالت آن تایید گردد. پس از آن محصول به دست مشتری خواهد رسید. با وجود ضمانت اصالت تمامی دیسک و صفحه های خارجی و ایرانی موجود در یدک پارت، افراد می توانند با خیالی آسوده و با بهترین قیمت این محصولات را سفارش داده و درب منزل دریافت نمایند.


سوالات متداول 


آیا دیسک و صفحه تقلبی به اندازه دیسک و صفحه اصلی عمر مفید دارد؟ 


خیر. به دلیل پایین بودن ضخامت گوشت دیسک و صفحه و به کار رفتن آلیاژهای نامرغوب، عمر مفید آن ها پایین تر از دیسک و صفحه های اصلی موجود در بازار می باشد. 

 

 قیمت دیسک و صفحه اصلی با تقلبی چه فرقی دارد؟ 


معمولا سودجویان به دلیل اینکه فرصتی را برای کسب سود بیشتر به دست آورند، قیمت دیسک و صفحه تقلبی را مشابه با دیسک و صفحه مدل اصلی در نظر می گیرند. با این حال در برخی از موارد نیز برای جذب مشتری بیشتر، قیمت این محصولات تقلبی پایین تر از نمونه اصلی است. 

 

دیسک و صفحه خارجی اصلی را چطور تشخیص دهیم؟ 


با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله برای تشخیص دیسک و صفحه اصلی و مراجعه به مراکز فروش این قطعات که تضمین اصالت را به شما ارائه می کنند، از نظر اصل بودن دیسک و صفحه های خارجی اطمینان حاصل کنید.

 



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home