هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 12 تير 1403
ساعت 03:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 10 تير 1403 ساعت 18:21
يكشنبه 10 تير 1403 18:20 ساعت
2024-6-30 18:21:21
شناسه خبر : 381647

تعمیر و سرویس داکت اسپلیت

تعمیر داکت اسپلیت

با آغاز فصل تابستان و زمستان، استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بسیار افزایش می یابد و افراد می خواهند به منظور خنک سازی یا گرم تر شدن محیط، داکت اسپلیت خود را راه اندازی کنند. داکت اسپلیت باید به طور دوره‌ای توسط تعمیرکار داکت اسپلیت سرویس و تعمیر شود تا میزان خرابی های آن به حداقل ممکن برسد و کارایی مناسب تری داشته باشد. به همین منظور می توانید از مراکز معتبر تعمیر داکت اسپلیت درخواست اعزام تعمیرکار داکت اسپلیت نمایید.

سرویس داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها در بازه‌های زمانی مشخص، نیاز به سرویس پیدا می کنند که در صورت نداشتن تجربه بهتر است از یک سرویسکار داکت اسپلیت مجرب کمک بگیرید. سرویس به موقع داکت اسپلیت موجب افزایش طول عمر دستگاه و بازدهی بیشتر آن شده و از بروز ایراد و خرابی های شدید جلوگیری می‌کند. با انجام سرویس دوره ای به مرور زمان از هزینه اعزام تعمیر داکت اسپلیت نیز کاسته می شود.

سرویس داکت اسپلیت شامل چه مواردی می شود؟

سرویس داکت اسپلیت شامل موارد زیر می شود:

تعمیرات یونیت خارجی داکت اسپلیت

یونیت خارجی یا کندانسور اگر کثیف باشد به درستی عمل نخواهد کرد و سر و صدای بسیاری ایجاد خواهد کرد.

تعمیرات یونیت داخلی یا هواساز

فیلتر، فن، برد الکترونیکی و دیگر تجهیزات داکت اسپلیت، در صورت نیاز عیب‌یابی، تعمیر و در تعویض می شوند.

سرویس کلی داکت اسپلیت

در این مرحله تمام کانال‌های داکت اسپلیت باید با دقت بررسی شود و تمام کثیفی ها و انسداد داکت اسپلیت باید برطرف شود.

حذف بوی بد و نامطبوع داکت اسپلیت

وجود لاشه‌ی حیوانات موذی، کثیفی فیلترها و وجود گرد و غبار موجب بروز بوی بد از داکت اسپلیت می شود.

عیب‌یابی داکت اسپلیت

گاهی ممکن است داکت اسپلیت تازه سرویس شده باشد اما دچار اختلال شود که در این مواقع باید از سرویسکار داکت اسپلیت تقاضای عیب‌یابی و تعمیرات تمام بخش های مشکوک نمود.

 تعمیر داکت اسپلیت

یونیت داخلی و کندانسور داکت اسپلیت اگر دچار خرابی شود، باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص داکت اسپلیت تعمیر شود. تعمیر و نگهداری منظم داکت اسپلیت به افزایش طول عمر دستگاه بسیار کمک می کند.

جهت اعزام تکنسین داکت اسپلیت به منزل خود با شماره تلفن ۰۹۱۲۹۲۷۸۸۶۴ تماس بگیرید.

شستشوی داکت اسپلیت

اگر بعد از مدتی از داکت اسپلیت در هنگام استفاده، وی نامطبوعی احساس کردید و یا گرد و غبار بسیاری با باد داکت اسپلیت به محیط وارد شد، برای رفع آن باید فیلتر را تعویض کرده یا بشویید. شستشوی هر چند وقت یکبار داکت اسپلیت توسط سرویسکار داکت اسپلیت، موجب عملکرد بهتر داکت اسپلیت می شود.

شستشوی داکت اسپلیت علاوه بر تمیز کردن کانال هوا، تاثیر قابل توجهی بر کیفیت هوای داخل ساختمان داشته و در مصرف انرژی و هزینه های نگهداری نیز صرفه جویی می شود.

 شارژ گاز داکت اسپلیت

عدم کارایی داکت اسپلیت‌ در برخی شرایط می تواند به دلیل نبود یا کمبود گاز مبرد در آن باشد که باید از یک تعمیرکار داکت اسپلیت درخواست شارژ گاز داکت اسپلیت نمود. دو شیر در انتهای پایینی یونیت خارجی داکت اسپلیت وجود داشته که یکی برای تامین گاز فشرده از یونیت خارجی به یونیت داخلی و دیگری برای دریافت گاز برگشتی از یونیت داخلی استفاده می شود. برای پر کردن گاز داکت اسپلیت باید هر دو سوپاپ را به آرامی باز کرد تا مبرد در کل سیستم تهویه مطبوع از جمله یونیت داخلی، خارجی و لوله مبرد توزیع شود.

شارژ گاز داکت اسپلیت امری بسیار مهم است که در صورتی که این میزان به درستی تنظیم نشود، ممکن است پنل داکت اسپلیت یخ بزند، باد گرم تولید کند، صدای ناهنجار ایجاد کند، کمپرسور به درستی کار نکند و حتی بسوزد و خسارت زیادی ایجاد کند.

همچنین در این مقاله میتوانید دلایل خالی شدن گاز کولر گازی را مطالعه کنید.

نوع گاز داکت اسپلیت

مبرد مورد استفاده در داکت اسپلیت ها یکی از انواع مبردهای  R22، R410A،R407A  می باشد که میزان گاز موجود در داکت اسپلیت، تاثیر بسیار مهمی در نحوه عملکرد داکت اسپلیت می گذارد. کاهش فشار گاز مبرد در داکت اسپلیت می تواند سبب باد گرم زدن داکت اسپلیت شود.

داکت اسپلیت معمولی با گاز  R22

داکت اسپلیت های قدیمی با گاز فریون R-22 شارژ می شوند و اغلب این گاز مبرد مختص داکت اسپلیت های پر مصرف می باشد. این داکت اسپلیت ها از پیچیدگی کمی برخوردارند و قطعات الکترونیکی کمتری برای راه اندازی در آنها استفاده شده است.

داکت اسپلیت معمولی با گاز  R410

این مدل از داکت اسپلیت هایی که با گاز R-410 شارژ می شوند، نسبت به نسل قدیمی خود به علت فرمولاسیون مناسب جهت حفظ لایه اوزون، بیشتر از این گاز استفاده می کنند. این نوع داکت اسپلیت ها به علت نوع گاز از سرما دهی عالی برخوردارند و در مصرف برق نیز تا حد زیادی صرفه جویی شده است.

مشکلات متداول در تعمیر داکت اسپلیت 

داکت اسپلیت در صورت استفاده مداوم می تواند درگیر مشکلات زیر شود که به بررسی آن می پردازیم:

داکت اسپلیت محیط را خنک نمی‌کند.

اختلال در کمپرسور، نشت لوله مسی، سوختن قطعات برد، تخلیه گاز، کثیف شدن فیلترها، خرابی ترموستات، قرارگیری یونیت خارجی در معرض آفتاب، خرابی فن و عدم سرویس دوره ای باعث خرابی داکت اسپلیت شده و با وجود این موارد داکت اسپلیت نمی تواند محیط را به خوبی خنک کند.

داکت اسپلیت سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند.

شل شدن پیچ و ‌مهره‌ها باعث ایجاد سر و صدا در داکت اسپلیت می شود و همچنین برخورد فن با سیم یا بخش دیگر نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل بروز سر و صدا در داکت اسپلیت شود.

خروجی هوای داکت اسپلیت یخ می‌زند.

اگر فن داکت اسپلیت خراب شود، باد سرد تولید شده در داکت اسپلیت را به بیرون منتقل نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود تا هوای خنک در یونیت داکت اسپلیت باق بماند و باعث یخ زدگی بخش خروجی شود.

تعمیر برندهای مختلف داکت اسپلیت

داکت اسپلیت شامل برندهای زیادی می شود که هر برند دارای عملکرد و پیچیدگی های مخصوص به خود می باشد. تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای مجموعه ایمن سرویس صداقت، تجربه بالایی در تعمیر و سرویس انواع داکت اسپلیت دارند و طیف گسترده‌ای از این برندها را به راحتی تعمیر و سرویس می نمایند. اگر مشکل از قطعات داکت اسپلیت باشد، تعمیرکار داکت اسپلیت از قطعات اصل استفاده کرده و داکت اسپلیت را به صورت سالم در کمترین زمان ممکن به شما تحویل می دهد.

 

 



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home