هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 17 خرداد 1403 ساعت 06:39
پنجشنبه 17 خرداد 1403 06:32 ساعت
2024-6-6 06:39:00
شناسه خبر : 381329
مهمترین پیام سفرهای علی باقری اما قدرت نمایی و به رخ کشیدن نظم جدید منطقه بود. نظمی که دیگر اجازه نخواهد داد تا آمریکا و اروپا برای منطقه غرب آسیا تصمیم گیرنده و تمام کننده اصلی و نهایی باشند.
مهمترین پیام سفرهای علی باقری اما قدرت نمایی و به رخ کشیدن نظم جدید منطقه بود. نظمی که دیگر اجازه نخواهد داد تا آمریکا و اروپا برای منطقه غرب آسیا تصمیم گیرنده و تمام کننده اصلی و نهایی باشند.

گروه بین الملل رجانیوز: پس از شهادت حسین امیرعبدالهیان سرپرستی وزارت امور خارجه به صورت موقت بر عهده علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه گذاشته شده است تا روی کار آمدن دولت جدید سکان این وزارت را بر عهده گیرد.

 

به گزارش رجانیوز؛ علی باقری در روزهای نخست کاری خود به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ترافیک کاری فراوانی رو‌به‌رو شد اما به خوبی توانست وظایف خود را انجام دهد. نمونه موفق آن نیز سفر منطقه‌ای اخیر وی بود که در هفته جاری انجام شد.

 

سرپرست وزارت امور خارجه طی سفری منطقه‌ای به سوریه و سپس لبنان سفر کرد و با مقامات سوری و لبنانی و همچنین سران گروه‌های فلسطینی دیدار کرده و به گفتگو پرداخت. سفری که به گفته شخص باقری به منظور استمرار و استحکام سیاست جمهوری اسلامی ایران در عرصه ثبات بخشی در منطقه صورت گرفت و هدف اصلی آن پیام تداوم حمایت از مقاومت اسلامی در منطقه بود.

 

پیامی که به خوبی از سوی جبهه دشمن دریافت شد و سفر علی باقری را به خوبی و از نزدیک دنبال کردند. در طی این سفر ملاقات متعددی با مقامات و روسای جمهور کشورهای لبنان و سوریه، بشار اسد و میشل عون رخ داد که نشان از استمرار راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت تحت هر شرایطی داشت. در خلال این سفرها علی باقری دیدارهایی نیز با سران گروه‌های فلسطینی و دبیرکل حزب الله لبنان داشت که باعث دلگرمی مقاومت اسلامی بود.

 

از دیگر پیام‌های مهم سفر اخیر سرپرست وزارت امور خارجه به منطقه تداوم حمایت از مسئله فلسطین و اولویت آن برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود. در همین راستا نیز سرپرست وزارت امور خارجه از طرح بایدن برای آتش بس در غزه  انتقاد کردند و اولویت شروط حماس را برای برقراری آتش بس واقعی یادآور شدند. علی باقری همچنین بر تداوم تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه تاکید کرد.

 

مهمترین پیام سفرهای علی باقری اما قدرت نمایی و به رخ کشیدن نظم جدید منطقه بود. نظمی که دیگر اجازه نخواهد داد تا آمریکا و اروپا برای منطقه غرب آسیا تصمیم گیرنده و تمام کننده اصلی و نهایی باشند. این پیام از هفت اکتبر و حتی قبل از آن و از جنگ شش روزه ۲۰۰۶ ارسال شده بود اما پس از حوادث ۷ ماه گذشته و شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران، بار دیگر این پیام از سوی جمهوری اسلامی ایران به غرب منتقل شد که معادلات منطقه غرب آسیا بدون حضور و نقش کشورهای منطقه و بازیگران مهم آن که به محور مقاومت مشهور هستند رقم نخواهد خورد. ارسال این پیام از این جهت ضرورت داشت که پس از شهادت آیت الله رئیسی و دیپلمات ارشد ایشان دشمن فرصت را برای سوءاستفاده و ایجاد حس ناامیدی در محور مقاومت محیا دیده بود اما با سفر اخیر سرپرست وزارت خارجه و دیدارهای صورت گرفته این فرصت از آنها گرفته شد.

 

انتهای پیام/



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home