هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 9 خرداد 1403 ساعت 13:00
چهارشنبه 9 خرداد 1403 12:47 ساعت
2024-5-29 13:00:25
شناسه خبر : 381248
به‌نظر می‌رسد که عناوین مجرمانه‌ای چون «تبلیغ علیه نظام» (موضوع مادۀ ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی تعزیرات) و «نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی» (موضوع مادۀ ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات) بر این توهین‌ها صدق می‌کند.
به‌نظر می‌رسد که عناوین مجرمانه‌ای چون «تبلیغ علیه نظام» (موضوع مادۀ ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی تعزیرات) و «نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی» (موضوع مادۀ ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات) بر این توهین‌ها صدق می‌کند.
گروه فرهنگ-رجانیوز: زینب موسوی یا لقبی که برای خود انتخاب کرده یعنی امپراتور کوزکو، اینفلوئنسر معلوم‌الحالی است که بسیاری کلیپ‌های توهین‌آمیز و زنندۀ او را به‌خاطر دارند. همین اینفلوئنسر بود که چندی پیش و پس از عملیات طوفان‌الاقصی و تجاوزات متعاقب رژیم اشغالگر و زمانی‌که تمام وجدان‌های بیدار عالم به حمایت از فلسطین اشغالی درآمدند، اهانت‌های صریح و بی‌ادبانه‌ای به حامیان فلسطین و مقاومت در داخل داشت که برخی منابع خبری از بازداشت او پس از این ویدیوی توهین‌آمیز خبر دادند. او پیش از این و در ماجرای آشوب‌های 1401 نیز محکوم شده بود که براساس منابع آگاه، مورد عفو رهبری قرار گرفته است. 
 
حال، این اینفلوئنسری که سخره گرفتن ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی توسط او بر همگان محرز است، در یکی از جدیدترین ویدئوهای خود به‌تندی شهدای خدمت را به سخره گرفته است. برخی از کلماتی که او در این کلیپ به‌کار برده به‌قدری زشت و زننده است که بیان کردن آن در این گزارش مشمول جرم مطبوعاتی خواهد شد! فقط به‌طور کلی باید گفت در این کلیپ سیلی از اهانت‌ها، تمسخر و تخریب‌های منزجر کننده است که روانۀ شهید آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم می‌شود. 
 
این اهانت‌ها و تمسخرها در حق شهدایی که چند میلیون ایرانی در تشییع آن‌ها حاضر شدند، باتوجه به سابقۀ این اینفلوئنسر معلوم‌الحال، بعید به‌نظر می‌رسد که بدون سوء‌نیت یا قصد تخریب شهدایی باشد که به‌تعبیر رهبری «خستگی ناپذیر» و «مظهر شعارهای انقلاب» بودند.
 
به‌نظر می‌رسد که عناوین مجرمانه‌ای چون «تبلیغ علیه نظام» (موضوع مادۀ ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی تعزیرات) و «نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی» (موضوع مادۀ ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات) بر این توهین‌ها صدق می‌کند. لازم به یادآوری است که دو جرم اخیرالذکر، غیرقابل گذشت می‌باشد؛ یعنی نیاز به شکایت شاکی خصوصی ندارد و دادستانی رأساً می‌تواند به آن ورود کرده و این متهم معلوم‌الحال را تحت تعقیب و پیگرد قرار دهد. 
 
قطعاً افرادی در جامعه هستند که تاب و توان تحمل تجلی آرمان‌های انقلاب و وحدت جامعه حول محور شهدای خدمت را ندارند. این افراد که با نفرت‌پراکنی، توهین و به‌کار بردن الفاظ رکیک توانسته‌اند مخاطبی برای خود جذب کنند، نباید خیال کنند که حمایت ضدانقلاب و برخی اصلاح‌طلبان از آن‌ها موجبی برای اهانت به مقام شامخ شهدا و مردمی است که در تشییع آن‌ها حضور داشته یا به شهید رئیسی رأی دادند. این کاربر نفرت‌پراکن پیش از این نیز سخنرانی شکوهمندانۀ شهید رئیسی در سازمان ملل را نیز به تمسخر گرفته بود. حتی عفو و مجازات نکردن او نه‌تنها تأثیری در اصلاح وی نداشته که او دامنۀ این اهانت‌ها را روز به روز بیشتر کرده است و اظهار ندامت یا پشیمانی بعد از عفو، در وی دیده نمی‌شود. این بار باید برخورد جدی و عبرت‌آموزی با وی صورت بگیرد تا مشخص شود که نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر خطوط قرمزی که مورد قبول اکثریت مردم ایران قرار گرفته با احدی تعارف ندارد.
 
انتهای پیام/
 


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home