هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ساعت 22:51
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 22:43 ساعت
2024-5-15 22:51:19
شناسه خبر : 380927
رویداد همتا (هم افزایی ملی تربیت ایران) برای سومین بار با مشارکت حلقه های میانی و حمایت برخی نهادها از قبیل ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید.
رویداد همتا (هم افزایی ملی تربیت ایران) برای سومین بار با مشارکت حلقه های میانی و حمایت برخی نهادها از قبیل ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید.
گروه فرهنگ-رجانیوز: رویداد همتا (هم افزایی ملی تربیت ایران) برای سومین بار با مشارکت حلقه های میانی و حمایت برخی نهادها از قبیل ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید.
 
به گزارش رجانیوز، تاکنون کارگروه فعالان تربیتی (فتا) در ۲۹ استان تشکیل شده است این کارگروه شامل ۱۵ نهاد همکار آ پ استانها و ۱۵ نفر افراد برگزیده تربیتی مردمی از آقا و خانم است که هدف آن کمک همسو و با تقسیم کار مناسب به آ پ است. در جلسه اول این کارگروه در استانها با حضور و حمایت استانداران محترم و اداره کل آپ استانها و نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار مي‌شود از بین افراد شاخص مردمی ۵ نفر (افراد با تجربه و توانمند و خلاق و مقبول) به عنوان شورای دبیران فتای استان انتخاب می‌شوند.
 
این شورای دبیران استانها برای همدلی، هم‌افزایی و توانمندسازی و تبادل تجربیات راهبری و هم‌رسانی اقدامات تربیتی در رویدادی به نام همتا هر فصل برگزار شرکت می‌کنند.
 
گفتنی است که رویداد همتای اول با حضور دبیران ۵ استان اول مهر ۱۴۰۲ و رویداد همتای دوم با حضور ۱۵ استان در ۷ دی ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم کشور و وزیر محترم آموزش‌پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجه‌الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه و ریاست محترم سازمان اجتماعی کشور برگزار شد.
 
همچنین رویداد همتای سوم از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در اردوگاه شهید باهنر با حضور شورای دبیران فتای ۲۹ استان برگزار شد.
 
در رویداد همتای سوم حجت الاسلام موذنی دبیر ملی این جریان ضمن تشریح اهداف این رویداد در یک کارگاه یک‌روزه «چند نمونه اقدام مشترک تربیتی» را در یک عملیات خلاقانه‌ی مشارکتی با کمک نمایندگان استانها طراحی نمودند. سپس دکتر هادی زینعلی دستیار محترم مردمی‌سازی وزیر آموزش‌پرورش؛ و مسول کارگروه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت کشور ضمن تشریح آخرین اتفاقات و دستاوردهای جریانات مردمی به ضرورت پایداری و جبهه‌سازی کنشگران مردمی تعلیم و تربیت با رعایت «اصل اخوت و همدلی» و همچنین «اصل عدم ساختارسازی جدید» پرداختند و الگوی جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی را در چهارسال گذشته به عنوان یک الگوی قابل تسرّی در کشور تشریح نمودند.
 
 
میهمانان ویژه رویداد همتای سوم
سردار سرافراز وحیدی، وزیر محترم کشور، دکتر صحرایی، وزیر محترم آموزش‌پرورش، حجت‌الاسلام پورثانی، معاونت محترم پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، برادر جانباز حاج حسین آقای یکتا، روایتگر دوران دفاع مقدس، خانم دکتر علم‌الهدی، دبیر محترم ستاد تعلیم‌تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سید مقداد حسینی، معاون تربیت غیر رسمی تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر سید جلال موسوی، معاون تربیت رسمی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی میهمانان ویژه این رویداد بودند.
 
همزمان با میلاد با سعادت و سراسر نور بی بی حضرت معصومه سلام الله، سرکار خانم دکتر علم الهدی در این رویداد هم‌افزایی ملی فعالان تعلیم و تربیت (همتا) به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
ایشان با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و تشکر از دست اندرکاران برپایی رویداد، حضور اینچنینی در جمع متقی، جهادی و پای کار تعلیم و تربیت را سبب خرسندی دانستند و در چند محور به تبیین پرسش های مطرح شده پرداختند. اهم محورها نقش مردم در اقامه دین، عدالت و صلاة و تفاوت دیدگاه اسلامی و غیر اسلامی، نقش فعالان اجتماعی، راهنمایان و برانگیزاننده مردم و علمای بلاد به عنوان‌ واسطه های اتصال با امام، بررسی مهمترین الزامات و اقتضائات به میدان آمدن مردم، حرکت حاکمیت اسلام مبتنی بر عقلانیت عاطفی(ولایت)، علاقه و انس مردم با رهبری ضامن تداوم پر قدرت انقلاب و حاکمیت
و بررسی شبکه پیچیده ولایت و نقش آن در شکل گیری تشکل های اجتماعی، ساحت تربیت سیاسی مهمترین رکن مورد نیاز عرصه تعلیم و تربیت، دارای دو وجه مبارزه و سازندگی، تبیین آسیب شناسی فروکاست کنشگری اجتماعی به اشتغال، تبیین نقش اصلی معلم به عنوان کنش‌گر اجتماعی، نه کارمند وزارتخانه و آسیب شناسی شرایط موجود توسط تشکل ها و فعالان تعلیم و تربیت و ورود آنها در حل اختلال‌ها در راستای اوامر ولی در تمامی سطوح بود.
 
از دیگر میهمانان این برنامه استاد حامدی بودند که ضمن تشریح شیوه‌های شناسایی روشمند فعالان تربیتی، تجارب خود را در حوزه روش‌های شناسایی بیان نمودند.
 
همچنین در پایان این رویداد پلتفرم هم آپ به عنوان یک پلتفرم به هم رسانی کنشگران تربیتی و ارائه دهندگان خدمات تربیتی توسط دکتر نظری زاده رونمایی و تشریح گردید و از عموم فعالین تربیتی در کشور جهت حضور در این پلتفرم و عرضه و بهره مندی از خدمات دعوت نمودند.
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home