هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ساعت 15:51
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 15:09 ساعت
2024-5-15 15:51:36
شناسه خبر : 380897
رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه هر سال رایزن‌های حدود ۵ تا ۱۰ کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند، گفت: تعداد بیشتری از آن‌ها از نمایشگاه بازدید می‌کنند و از فعالیت بخش‌های مختلف خبر دارند.
رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه هر سال رایزن‌های حدود ۵ تا ۱۰ کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند، گفت: تعداد بیشتری از آن‌ها از نمایشگاه بازدید می‌کنند و از فعالیت بخش‌های مختلف خبر دارند.
گروه فرهنگ-رجانیوز: یاسر احمدوند درباره رایزن‌های فرهنگی که در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند، گفت: دعوت از رایزنان فرهنگی به این صورت است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بخش مربوطه در وزارت خارجه نامه‌نگاری می‌کند و معاونت دیپلماسی عمومی و اداره فرهنگِ آن‌ها دعوت‌نامه وزارت فرهنگ را همراه با یادداشتی به نمایندگی‌های کشورهای مختلف در ایران، ارسال می‌کنند.
 
به گزارش رجانیوز، وی افزود: این نامه برای همه کشورهایی که در ایران نمایندگی دارند، ارسال شده است و کشورهای مختلف براساس صلاحدید خودشان ممکن است در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کنند که تعدادی در این نمایشگاه شرکت کردند.
 
هر تاریخی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را برگزار کنیم، ممکن است با برخی از نمایشگاه‌ها که در دیگر کشورها برگزار می‌شود همزمانی داشته باشیمرئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این نکته که برگزاری هم‌زمان نمایشگاه کتاب تهران و امارات تداخلی در حضور رایزنان کشورهای مختلف در این نمایشگاه‌ها ندارد، ادامه داد: نمایندگان کشورهای دیگر که در ایران فعالیت می‌کنند، در امارات حضور ندارند، بنابراین برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و امارات تداخلی با هم ندارد.
 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هر سال همین حدود، یعنی رایزن‌های ۵ تا ۱۰ کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند، افزود: باید توجه داشت تعداد بیشتری از آن‌ها از نمایشگاه بازدید می‌کنند. اینطور نیست که غرفه داشته باشند، به نمایشگاه می‌آیند و از بخش‌های مختلف دیدن می‌کنند. آن‌ها از فعالیت بخش‌های مختلف خبر دارند.
 
او با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در دیگر کشورها ممکن است در هر دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اتفاق بیفتد، توضیح داد: هر تاریخی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را برگزار کنیم، ممکن است با برخی از نمایشگاه‌ها که در دیگر کشورها برگزار می‌شود همزمانی داشته باشیم.
 
به گفته احمدوند «رویداد نشر تهران» از ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه کتاب در حال برگزاری است. افتتاحیه رسمی آن برگزار شد و نمایندگانی از ۱۷ کشور در آن حضور داشتند، ناشران، نویسندگان و آژانس‌ها در این رویداد فعال هستند و این جلسات به صورت جدی پیگیری می‌شود.
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home