هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 3 مهر 1403 ساعت 14:32
سه شنبه 3 مهر 1403 14:29 ساعت
2024-9-24 14:32:47
شناسه خبر : 382331
گروه سیاست-رجانیوز: وحید یامین پور در یادداشتی نوشت: صوتی که از صحبت‌های آقای پزشکیان منتشر شده حتی از تیتر بلومبرگ هم بدتر است. به گمانم از ابتدای انقلاب تا الان هیچکس چنین حرفی را بر زبان نیاورده؛ حتی سیاستمداران درجه سه، حتی روزنامه‌نگاران. و به همین دلیل هم وزیر امور خارجه و رییس شورای اطلاع رسانی دولت بلافاصله آنرا تکذیب کردند. 
 
اما حالا که صوت منتشر شده دو پرسش مطرح میشود:
آیا باز هم با یک اشتباه لپّی یا سهو اللسان مواجهیم؟ بعید است. طرح آقای رئیس جمهور روشن و کامل است. به خصوص آنجا که تصریح می‌کند یک نهاد بین‌المللی بیاید و امنیت منطقه را تامین کند.
 
اما آیا این طرح از آن خود رئیس جمهور است؟ این را شک دارم. او صادقانه بارها گفته است: "بلد نیستم". به نظر می‌رسد  این طرح در کوران منازعات منطقه و حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به لبنان برای تضعیف جبهه مقاومت به ایشان املاء شده و اختصاصا از قبل برای ارائه تدارک دیده شده است.
 
می‌ماند پاسخ دو پرسش دیگر:
چه کسی این طرح را در مقابل طرح رسمی جمهوری اسلامی که بارها از زبان رهبر انقلاب گفته شده، مطرح و برای ارائه در مجامع بین‌المللی به پزشکیان داده است؟
 
و دوم اینکه آیا پزشکیان در موافقت با این مضمون و محتوا آنرا ارائه کرده یا در جهل و تسامح نسبت به آن فقط از روی متن، آنرا خوانده؟
 
امیدوارم مواضع تکمیلی رئیس جمهور در روزهای باقیمانده از حضور ایشان در نیویورک، پاسخ این پرسش‌ها را روشن کند.
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home