هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 29 شهريور 1403
ساعت 03:32
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 26 شهريور 1403 ساعت 15:23
دوشنبه 26 شهريور 1403 15:15 ساعت
2024-9-16 15:23:24
شناسه خبر : 382239
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، اعتراضات علیه نسل‌کشی رژیم‌ صهیونیستی دوباره جان تازه‌ای گرفته است.

گروه بین‌الملل-رجانیوز: با آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، اعتراضات علیه نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی در غزه که مدتی آرام گرفته بود، دوباره جان تازه‌ای گرفته است.دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، سهم عمده‌ای را در رسوا کردن رژیم صهیونیستی در جنگ جاری غزه داشته‌اند به طوری که در همان هفته‌های نخست شروع جنگ توانستند، با حضور قدرتمند خود در دانشگاه‌ها، این رژیم را وادار به پذیرش یک آتش‌بس ولو کوتاه‌مدت کنند.بر اساس تصاویری که روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شد، دانشجویان دانشگاه هاروارد و کلمبیا با برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین و درخواست پایان جنگ ‌علیه غزه، به استقبال سال تحصیلی جدید رفته‌اند.

 

در مورد جنایات صهیونیست‌ها بی طرف بمانید!

با بازگشت دانشجویان و اساتید به دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده، مسئولان این دانشگاه‌ها در حال آماده شدن برای مقابله با احیای فعالیت‌ها و اعتراض‌های دانشجویی علیه جنگ غزه هستند و برخی از این دانشگاه‌ها در نظر دارند تا قوانین جدیدی را برای محدود کردن نوع و دامنه اعتراض‌هایی که بهار گذشته دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفت، به اجرا بگذارند.پس از اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه آمریکایی علیه صهونیست ها، سیستم دانشگاهی ویسکانسین هم حکم داد که روسای کالج‌ها باید در این رابطه بی‌طرف بمانند و اظهار نظر نکنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که روسای دانشگاه ویسکانسین در آمریکا برای پایان دادن به اعتراضات حامی فلسطینیان با درخواست آتش‌بس در غزه و بحث در مورد قطع روابط با اسرائیل به توافق رسیدند.
 

برافراشته شدن پرچم فلسطین در دانشگاه آمستردام

صدها نفر از دانشجویان هلندی در دانشگاه آمستردام تجمع و به عدم قطع ارتباطات دانشگاه با نهاد‌های اسرائیلی اعتراض کردند.دانشجویان با برافراشتن پرچم فلسطین خواستار تحریم اسرائیل شدند و شعار آزادی فلسطین «از بحر تا نهر» سر دادند. دانشجویان همچنین بر «تروریستی بودن اسرائیل» تأکید کرده و خواستار اتمام اشغالگری آن شدند.
 
دانشجویان ایرانی هم علیه جنایات رژیم صهیونیستی همصدا شدند و خواستار توقف جنایت صهونیست ها شدند. در همین زمینه مجتبی طهماسبی دبیر بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت:‌ مردم غزه ماه‌هاست پذیرای بمب‌ها و بی‌رحمی‌های رژیم آپارتایدی هستند که بیش از 14 هزار کودک را به شهادت رسانده است. در دنیایی که سازوکارهای آن پس از جنگ جهانی دوم به گونه ای بود که دیگر جنگی اتفاق نیفتد، ماه‌هاست مردم بی‌دفاع غزه با سلاح‌های پیشرفته مورد تهاجم قرار می‌گیرند و خشن‌ترین نوع جنگ و نسل‌کشی در حال رخ دادن است.
 

اعتراضات دانشجویی جهان پیگیر قطع رابطه با صهیونیست‌ها

وی افزود: این اتفاقات نشان داد سازمان‌هایی که تشکیل شده تا از حقوق کودک، زنان و حقوق بشر دفاع کنند، کارآیی ندارند و امروز مردم، جوانان، کودکان و زنان غزه مورد بی‌رحمانه‌ترین نسل‌کشی تاریخ قرار گرفته‌اند.طهماسبی ادامه داد: درواقع وجدان انسانی دانشجویان نسل جوان آمریکا با حرکتی مواجه شدند که دانشگاه‌هایشان در آن بی نقش نیست. به درستی می‌بینیم اعتراضات دانشجویی جهان، قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.طهماسبی تاکید کرد: دانشگاه کانون و مرکز اصلی تحقیق و آگاهی است. انتظار داریم در موضوع فلسطین دانشگاه‌ها با کمک رسانه‌ها راهبرد‌های حضور، جهاد تبیین، آگاه شدن و آگاه کردن را انجام دهند و روایت برتر از غزه داشته باشند.وی افزود: دانشجویان همواره یک نقش اصلی در حرکات مقاومتی و آزادی خواهانه داشته‌اند. دانشجویان می‌توانند در فضای بی‌تکلف دانشگاهی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نسبت به مسئله فلسطین روشن‌گری کنند.
 

آغاز جنبش جهاد اسلامی فلسطین از دانشگاه بوده است

دبیر بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران گفت: تجربه نشان داده است که نقطه آغاز بسیاری از حرکت‌های مقاوتی، به صورت دانشجویی بوده است، به عنوان مثال نقطه آغاز جنبش جهاد اسلامی فلسطین از دانشگاه بوده است به همین منظور حرکت های دانشجویی را نباید دست کم گرفت.
 
وی افزود: دانشجویان باید صدای مظلومیت مردم غزه باشند و آنها را حمایت کنند و اینکه در حال حاضر با هجمه بی سابقه رسانه ای مواجه هستیم که در تلاش برای تغییر افکار عمومی هستند لذا وظیفه دانشجو تبیین موضوعهای روز و مقابله با این هجمه ها است.طهماسبی تاکید کرد: یکی از ویژگی های مثبت تشکل های دانشجویی این است که به هیچ جایی وابسته نیستند و همین موجب شده مطالبه گر باشند و آزادانه مطالبه‌گری کنند و نقد و پیشنهادات خود را به گوش مسئولان برسانند.
 

هفته وحدت باعث اعلام انزجار دانشجویان علیه صهیونیست‌ها شد

محمدمهدی قدرتی فعال دانشجویی بین الملل هم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: مسئله فلسطین و جنایات رژیم صهیونسیتی در قتل عام مردم غزه از جمله مواردی است که تأثیر شگرف و گسترده‌ای بر جنبش‌ها، تشکلات و روح دانشجویی حاکم بر دانشگاه ها گذاشته است. وی افزود: اما در عرصه بین‌المللی ما شاهد کنش‌گری های میدانی دانشجویان جهان اسلام بوده‌ایم که چه پیام آشکاری داشت، طوفان الاقصی تا دوباره و اینبار قوی‌تر روحیه مبارزه، مقاومت و ایستادگی را بین این دانشجویان زنده کند. قدرتی ادامه اداد: اوج جنایت و وحشی‌گری رژیم غاصب صهیونیستی در به نهایت رساندن ظلم و ستم خود علیه بی‌گناهان ساکن در غزه، نمود خود را بطور کامل بعد از طوفان الاقصی نشان داد و این جهان بود که نقض حقیقی حقوق اولیه بشر را توسط یک رژیم کودک کش و مظلوم کش دوباره اینبار با شدت و مدت و قدرت بیشتری به خود دید.
 
وی افزود: نقشی که امروز دانشجویان آمریکا، استرالیا و اروپا با حضور خود در تجمعات اعتراضی دانشگاهی، تحصن ها و ایجاد فشار بر دانشگاه برای قطع روابط با رژیم صهیونسیتی و حمایت از فلسطین ایفا می‌کنند همان مسیر سابقی است که دانشجویان بصیر برای تحقق حق و عدالت پیمودند و اکنون این علم به دست نسل حاضر رسیده است.این فعال دانشجویی ادامه داد: نسلی که به خوبی تشخیص می‌دهد که پروپاگاندای رسانه‌ای دولت‌هایشان در حمایت از جنایت‌گری جز منافع استکباری و استعماری نیست و حقانیت با کدام جبهه است و با دیدن و شنیدن روایت‌ها از منابع گوناگون به این پی می‌برد که نمی‌توان در مقابل فریاد مظلوم ساکت نشست و به روال عادی زندگی و تحصیل پرداخت.قدرتی تاکید کرد: امروز و در آستانه هفته وحدت همچنین سالروز عملیات افتخار آفرین و تاریخی "طوفان الاقصی"، فرصتی فراهم شده که با به نمایش گذاشتن اتحاد اسلامی دانشجویان جهان اسلام همچنین گرد‌هم آمدن دانشجویان حقیقت‌جو و عدالت‌طلب سراسر جهان، جبهه مقاومت اسلامی را از گستره کوچک جغرافیایی به گستره‌ وسیع فکری تبدیل و "جبهه جهانی مقاومت دانشجویان سراسر جهان" را تشکیل دهیم.
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home