هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 2 شهريور 1403
ساعت 08:53
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 20 تير 1403 ساعت 16:51
چهارشنبه 20 تير 1403 16:47 ساعت
2024-7-10 16:51:30
شناسه خبر : 381777
شهردار تهران با اشاره به این که متن کارزار منتشر شده برای برکناری اش از شهرداری تهران، سراسر تهمت و غیرقانونی بود، گفت: محکم‌تر از قبل به کار ادامه خواهیم داد.
شهردار تهران با اشاره به این که متن کارزار منتشر شده برای برکناری اش از شهرداری تهران، سراسر تهمت و غیرقانونی بود، گفت: محکم‌تر از قبل به کار ادامه خواهیم داد.
گروه سیاست-رجانیوز: علیرضا زاکانی روز چهارشنبه ۲۰ تیر در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این سؤال که کارزار مطرح شده در رسانه‌ها تا چه حد ناظر به مسائل شهر بود، گفت: سراسر آن متن هم تهمت بود و هم غیرقانونی، نمی‌دانم از کجا چنین تهمت‌هایی مطرح می‌شود.
 
وی درخصوص ادامه کار تا سال آینده و زمان پایان این دوره شهرداری، اظهار داشت: محکم‌تر از قبل به کار ادامه می دهیم و خدمت به مردم را با کارکرد ویژه‌ای خواهیم داشت، به هر حال کشور ساز و کارهای خودش را دارد و در کنار دولت محترم گام‌های  به خدمت به مردم ادامه خواهیم داد.
 
شهردار تهران در مورد توسعه خطوط مترو، تصریح کرد: طرح تکمیلی کلیه خطوط هفت‌گانه مترو شروع شده، خطوط ۲، ۴، ۶، و ۷ ، پیمان‌کاران سه خط ۸ و ۹ و ۱۰ هم مشخص شده، و خط ۱۱ هم اقدامات آن انجام شده است. 
 
زاکانی در مورد سازوکار امضاهای کارزار برکناری وی با توجه به آن‌که تعیین شهردار با نظر شورای شهر است، خاطرنشان کرد: همه آن‌ها نادرست است. هر کاری در شهر انجام می‌دهیم با توجه به رأی و نظر مردم بوده و اولین شهرداری که به رأی و نظر مردم توجه کرده دوره ما بوده است، طرحی تحت عنوان «من شهردارم» شروع کردیم و پروژه‌ها را به رأی مردم گذاشتیم، که در سال ۱۴۰۱ ، ۳۴۲ هزار نفر شرکت کردند، و سال ۱ میلیون و ۳۵۲ هزار نفر شرکت کرده اند.
 
وی افزود: بنابراین اگر ملاک نظر مردم باشد، تنها شهرداری‌ای که این مسیر را می رود شهرداری تهران است، اما اگر به متنی که تنظیم شده دقت شود، سراسر آن تهمت است، رویه آن هم نادرست است، مثل اینکه کسی رأی آورده و عده‌ای از طریق امضاء جمع کردن به دنبال پس گرفتن رأی باشند.
 
وی تأکید کرد: این رویه، اساسا رویه‌ نادرستی است و من تعجب می‌کنم چرا عده‌ای این مسیر را دنبال می‌کنند. ما به‌ازای آن این است که یک تکانه و بی‌ثباتی‌ای را در جامعه القاء می‌کند. البته این کار به لحاظ قانونی اثر ندارد ولی از نظر افکار عمومی کاملا مضر است چه برای شهرداری اجرا شود، چه برای دولت، این کار، کار نادرستی است.
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home