هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 11 تير 1403 ساعت 03:12
دوشنبه 11 تير 1403 02:53 ساعت
2024-7-1 03:12:08
شناسه خبر : 381652
حداقل باید یک خانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ متری باشد. می‌خواهید بگویید که این ۱۵۰ متر را هم نماینده نداشته باشد؟ این‌که خیلی بی‌انصافی است. شما ببینید که نمایندگان کشورهای دیگر چه چیز‌هایی دارند.
حداقل باید یک خانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ متری باشد. می‌خواهید بگویید که این ۱۵۰ متر را هم نماینده نداشته باشد؟ این‌که خیلی بی‌انصافی است. شما ببینید که نمایندگان کشورهای دیگر چه چیز‌هایی دارند.
گروه سیاست-رجانیوز: مسعود پزشکیان پیشتر نظرات خود درباره موضوعاتی همچون فیلترینگ، ورود زنان به ورزشگاه و... را در مصاحبه با روزنامه همدلی بیان کرده است. رجانیوز حالا به بازخوانی نظرات نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌پردازد.
 
از نظر شما مطالبه دختران برای ورود به ورزشگاه مهم نیست؟
برای من مهم‌تر این است که دزدی نکنند، بانک‌ها پول مردم را بالا نکشند تا این که وارد سالن ورزشگاه شود یا نشود.
 
شما در مجلس دهم هم بودید. در ابتدای مجلس دهم در مصاحبه‌ای اعلام کردید که می‌خواهید این شیوه اداره مجلس را تغییر دهید. نایب رئیس مجلس هم شدید، ولی عملا تغییری در شیوه اداره مجلس دهم رخ نداد. چرا؟
نایب رئیس مجلس صرفاً در جلسه حضور دارد و تمام امور اداری مجلس طبق آیین‌نامه با رئیس مجلس است. نایب رئیس و بقیه، گاهی برای خالی نبودن عریضه جمع می‌شوند و الکی رأی می‌گیرند و کاری می‌کنند، اما سیاست‌گذار اصلی رئیس مجلس بوده است.
 
پس با علم به این‌که نایب رئیس مجلس اختیاری ندارد، وعده تغییر داده بودید؟ چرا؟
تصور می‌کنم وقتی فرد نماینده باشد، راحت‌تر می‌تواند در جابه‌جایی، تصویب و عدم تصویب قوانین تأثیر داشته باشد.
 
پس چرا نایب رئیس شدید؟
نایب رئیس شدم چون مزایای دیگری دارد.
 
وام بلاعوض و هزینه ماشین و دفتر رهن خانه و... چقدر است؟
نه از این‌ها خبری نیست.
 
اصول‌گرایان مجلس یازدهم خودشان این موارد را اعلام کردند.
چرت و پرت گفته‌اند. من ماشین از مجلس گرفته‌ام. هر ماه از حقوقی که می‌گرفتیم کم کرده‌اند. مگر می‌شود ماشین مفت بدهند. فقط فوقش این است که خارج از نوبت بدهند. اگر می‌خواهید در این مملکت نماینده داشته باشید که سر در مقابل این و آن خم نکند و خودش را نفروشد و رانت نگیرد، باید زندگی معمولی را برایش تهیه کنید. البته من معتقدم که باید بیشتر از معمولی را برایش تهیه کنند.
 
زندگی معمولی یعنی چقدر بدهند و چه چیزهایی به آن‌ها بدهند؟
خانه داشته باشد. مثلا دنا ماشین بود؟ این همه خبرنگاران داد و بیداد راه انداختند.
 
به نظر شما، دنا ماشین خاصی نیست؟
نه چیزی نیست. مثلاً ما گرفتیم در عرض شش ماه، پنج بار خراب شده است. این که ماشین نیست. من دور اول زانتیا گرفته بودم، الان همان را با این دنا عوض‌ نمی‌کنم. صدا می‌دهد، بو می‌دهد.
 
به نماینده خانه چند متری بدهند، زندگی معمولی حساب می‌شود؟
حداقل باید ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر باشد. می‌خواهید بگویید که این ۱۵۰ متر را هم نماینده نداشته باشد؟ این‌که خیلی بی‌انصافی است. شما ببینید که نمایندگان کشورهای دیگر چه چیز‌هایی دارند.
 
خب، شما هم ببینید که مردم کشورهای دیگر چه چیزهایی دارند.
همان را مردم هم بگیرند. همین عراق و پاکستان و افغانستان را ببینید. همین مصر مثلاً، تازه بدتر از ما هستند. این کشورها وضعیت فقرشان از ما بدتر است، ولی ببینید که نمایندگان‌شان چگونه زندگی می‌کنند.
 
ولی میان کشور ما و آن‌ها فرق است، از این نظر که در کشور ما، نهادها برآمده از حکومتی هستند که انقلابش، انقلاب مستضعفان بوده است.
شعار ندهید.
 
الان دولت می‌گوید اعتقادی به فیلتر شبکه‌های اجتماعی ندارم، ولی بخشی از قوه قضائیه می‌گوید باید فیلتر شود، اینجا تکلیف چیست؟
بحث این که چه چیزی باید فیلتر شود یک بحث علمی است. شما ببین در چین، آلمان و فرانسه هرکسی‌ نمی‌تواند به هرچیزی دسترسی داشته باشد. حتی یک‌سری از شبکه‌ها پولی هستند. آن وقت شما می‌بینید که برای ما این شبکه‌ها را آزاد می‌گذارند. باید پرسید چرا؟ می‌خواهند خیر برسانند؟
 
یعنی باید فیلتر شود؟
همان کاری که با ترامپ کردند. شما از آمریکایی می‌خواهید آمریکایی‌تر شوید. وقتی کسی تهمتی می‌زند باید مسئولیت آن را قبول کند. به راحتی تهمتی می‌زنند و آن را نشر می‌دهند. بستری گذاشتند و جوابگو هم نیستند. اصول کار این است که این کار را انجام دهند. هر شبکه‌ای که شروع کرد به تهمت زدن، باید قطعش کنند. معتقدم هر کسی که تخلف می‌کند باید آن را محدود کنند.
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home