هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 4 شهريور 1403
ساعت 14:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 11 دى 1402 ساعت 00:00
يكشنبه 10 دى 1402 23:49 ساعت
2024-1-1 00:00:39
شناسه خبر : 373658
پس از عدم برگزاری مسابقه در ریاض، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی خواستار غرامت ۴۰ میلیون دلاری از فدراسیون فوتبال ترکیه شد که موج اعتراضات در ترکیه را علیه مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور بیشتر کرد.
پس از عدم برگزاری مسابقه در ریاض، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی خواستار غرامت ۴۰ میلیون دلاری از فدراسیون فوتبال ترکیه شد که موج اعتراضات در ترکیه را علیه مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور بیشتر کرد.
گروه ورزش-رجانیوز: شب جمعه ۹ دی ماه بازی سوپر جام ترکیه میان دو تیم فوتبال گالاتاسرای و فنرباغچه که قرار بود در استادیوم الاول پارک شهر ریاض برگزار شود به دلایل سیاسی لغو شد. این بازی که قرار بود پس از نزدیکی روابط میان ترکیه و سعودی به عنوان بخشی از روند بهبود روابط و افزایش سطح مناسبات باشد؛ به دلیل ممانعت مقامات سعودی از نمایش نشان‌های مربوط به مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه جدید توسط تماشاچیان و بازیکنان دو تیم ترکیه لغو شد. بازیکنان دو تیم لیگ ترکیه به دلیل رفتار نامناسب سعودی‌ها از حضور در زمین بازی خودداری کردند و در نهایت بازی سوپرجام به تعویق افتاد.
 
به گزارش رجانیوز، البته ماجرا بیشتر از منع حمل و نمایش تصاویر و شعارهای مربوط به آتاتورک بود و مقامات سعودی قصد داشتند تا قبل از شروع مسابقه سرود ملی عربستان را پخش کنند که مورد تایید مدیران دو باشگاه ترک قرار نگرفت و آنها تصمیم به عدم برگزاری مسابقه به جای قبول تحقیر توسط سعودی‌ها گرفتند. البته پیشتر طرفداران فوتبال ترکیه به برگزاری بازی در عربستان سعودی اعتراض داشتند و خواستار برگزاری بازی در صدمین سالگرد تاسیس ترکیه در داخل کشور خودشان بودند. اما با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال ترکیه تصمیم به برگزاری مسابقه در خاک سعودی گرفتند که نتیجه آن خوشایند طرفداران فوتبال در ترکیه نبود.
 
پس از عدم برگزاری مسابقه در ریاض، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی خواستار غرامت ۴۰ میلیون دلاری از فدراسیون فوتبال ترکیه شد که موج اعتراضات در ترکیه را علیه مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور بیشتر کرده و طبق برخی اخبار غیر رسمی رجب طیب اردوغان نیز خواستار استعفای رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه به دلیل مشکلات و حواشی پیش آمده شده است.
 
این اقدام سعودی‌ها و محکومیت فدراسیون فوتبال ترکیه یادآور اقدام چند ماه قبل تیم الاتحاد عربستان قبل از بازی مقابل سپاهان اصفهان بود که منجر به جریمه و کسر امتیاز ناجوانمردانه و غیرمنصفانه از تیم سپاهان شد. در این بازی نیز تیم فوتبال الاتحاد عربستان به بهانه وجود تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استادیوم نقش جهان اصفهان از حضور در زمین امتناع کرده و با اعمال نفوذ بر کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه بازی را به شکل بزدلانه‌ای به سود خود رقم زد. این اقدام سعودی‌ها درست در زمانی رخ داد که در عرصه دیپلماسی میان جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی روابط از سر گرفته شده بود و اقدام سعودی‌ها در سیاسی کردن فوتبال خنجری از پشت به ایران بود که در سایه نفوذ بالای این کشور در فدراسیون فوتبال آسیا زده شد. 
 
در آن زمان عده‌ای در داخل کشور باشگاه سپاهان را به دلیل وجود مجسمه شهید حاج قاسم سلیمانی سرزنش کردند و در زمین سعودی‌ها بازی کردند. جالب اینکه این جریانات پس از مدت زمان کمی از وقایعی مانند حذف روسیه از فوتبال اروپا و جام جهانی ادعای سیاسی نبودن ورزش را مطرح کردند که نشان از استانداردهای دوگانه این افراد در قابل این دست اتفاقات دارد. 
 
ورزش بر خلاف ادعای این جریانات در سالیان اخیر سیاسی‌ترین روزهای خود را سپری کرده و حتی با وجود برقراری و بهبود مجدد روابط میان کشورهایی میان ترکیه و سعودی یا ایران و سعودی اما همچنان خط قرمزهای ملی بر هر ورزشی اولویت دارد.
 
انتهای پیام/


 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home