هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 15 مهر 1403
ساعت 12:34
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 15 مهر 1403 ساعت 11:04
يكشنبه 15 مهر 1403 10:55 ساعت
2024-10-6 11:04:24
شناسه خبر : 382465
سید حسن نصرالله از همان ابتدا مورد عنایت آیت الله بهجت بود و در چتر حفاظتی و نظارتی ایشان قرارداشت. وی بنیان مرصوص بود.
سید حسن نصرالله از همان ابتدا مورد عنایت آیت الله بهجت بود و در چتر حفاظتی و نظارتی ایشان قرارداشت. وی بنیان مرصوص بود.

گروه معارف - رجانیوز: در پی شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت جناب سید حسن نصرالله به دست رژیم صهیونیستی، حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت فرزند حضرت آیت الله بهجت پیامی صادر کرد. انتشار این پیام از این جهت مهم است که سید حسن نصرالله در طول مسئولیت‌های خود در حزب‌الله لبنان به صورت مداوم از فیض وجود حضرت آیت الله بهجت تا زمان حیات ایشان بهره می برد که در متن این پیام می توان به جزئیات بیشتری از ارتباط سید مقاومت با آن عالم خبیر فقید دست یافت. 

 

به گزارش رجانیوز به نقل از سایت رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت متن پیام تسلیت «بیت آیت الله بهجت» بدین شرح است: 

 

عرض تسلیت به حضرت بقیة‌الله الاعظم، علما، مراجع، بزرگان، مردم لبنان، خانواده ایشان، و همه مؤمنین.
 
اعوذ بالله من‌الشیطان‌الرجیم
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
خبر عروج و وصول به مقام شامخ شهدا را برای سید جلیل و عمادالمسلمین آقاسیدحسن نصرالله را شنیدیم، خیلی موجب نگرانی شد، ‌البته این جنایت به دست خون‌آشام‌ترین اشقیای جهان و پلیدترین افراد صورت گرفت. عرض تسلیت به حضرت بقیة‌الله الاعظم.
 
ایشان سال‌ها حافظ حدود و ثغور مسلمین بود، در دوردست‌ها، در لبنان، سردار عزت، شجاعت و نجات بود. و باعث آزادی مسلمان‌ها از کفر و یکی از سدهای عدم سلطه کفار بر مسلمین بود.
 
این سید جلیل‌القدر از همان ابتدا مورد عنایت آیت‌الله بهجت بود و در چتر حفاظتی و نظارتی ایشان قرار داشت. 
 
خود سیدحسن نصرالله نقل می‌کند: «پذیرفتن سمت دبیر کلی حزب‌الله از اول با استخاره خود آیت‌الله بهجت بود و چون صلاح ندانستند، نپذیرفتم. بعد از مدت‌ها و چند سال بعد مجدد محضر ایشان استخاره کردم، خوب آمد و پذیرفتم».
 
‌حتی یادم هست قبل از جنگ سی و سه روزه، آیت‌الله بهجت من را صدا کردند و دعایی را فرمودند که من یادداشت کردم و فرمودند: «این دعا را به آقای سیدحسن نصرالله در لبنان برسانید».
 
من طریق مستقیم  به ایشان نداشتم، لذا به وسیله فرزند مرحوم علامه سیدجعفر مرتضی عاملی آن دستور آیت الله بهجت را برای سید حسن نصرالله ارسال کردم. البته خودم هم در تعجب بودم چرا آقا این‌را برای ایشان می‌دهند ولی چیزی نپرسیدم. چیزی نگذشت که جنگ سی و سه روزه با اسرائیل شروع شد و خیلی اوضاع آن‌جا وخیم شد. همین جنایاتی که الآن در غزه مرتکب می‌شوند را در آن زمان در لبنان مرتکب می‌شدند.
 
بعد از بیست و چند روز اخبار بدی به ما رسید، که جبهه لبنان وضعش خوب نیست، فشار زیاد است. و بعد هم اخباری رسید که اسرائیل در حال پیاده‌سازی نیرو در پشت جبهه مقاومت هستند تا اینکه بعضی از آقایان که از لبنان آمده بودند، گفتند از قول آیت‌الله بهجت در لبنان پخش شده نصرت و پیروزی با شماست.
 
من حدس زدم شاید توطئه‌ای باشد و آن‌ها که در حال مغلوب شدن هستند، معاندین به آقای بهجت نسبت بدهند که ایشان فرموده‌اند پیروز می‌شوید و بعد خدای نکرده نشد، بگویند: دیدید حرف ایشان هم حساب نداشت.
 
به آیت الله بهجت عرض کردم از قول شما این جمله در لبنان پخش شده، انتظار جدی من این بود که بفرمایند که من چنین پیامی ندادم؛ ولی آقا برگشتند به سمت من، اشک در چشمانشان جمع شد و فرمودند: «خب پیام رسید! الحمدلله».
 
آقاسیدحسن نصرالله شخصیتی بودند که حفظ حدود و ثغور مسلمین می‌کردند، مرزهای مسلمین را حفظ می‌کردند، جان و مال مسلمین در پناه و حفظ ایشان بود و در این مسیر با جدیت تلاش می‌کردند، و صداقت و از خود گذشتگی داشتند.
 
ایشان ده‌ها سال مشغول جانفشانی بود، بیرون کردن دشمن از اراضی مسلمین بود، ساختن ویرانه‌هایی که بدتر از مغول ویران کرده بودند و دارند می‌کنند، آن‌ها را به نحو احسن ساخته بودند.
 
سیدحسن نصرالله واقعاً یک سدی بود، ستون محکمی بود، بنیان مرصوصی بود، که با این استحکام توانست برای مؤمنین سدی درست کند در مقابل این تجاوزات و تا اندازه‌ای نجات بدهد والا این جنایتکاران طمع‌کار دست بردار نیستند و تمام زندگی‌شان پر از تجاوز، غارت، دروغ و ظلم است. 
 
خداوند متعال رحلت ایشان، عروج ایشان، بلوغ ایشان را به این مقام رفیع، مرتفع‌تر و عظیم‌تر گرداند و به همه مؤمنین صبر، استقامت و ایستادگی عنایت فرماید. و رنج‌هایشان را رفع کند، و زودتر پیروزشان کند.
 
و امیدواریم ان‌ شاء الله خداوند این فقدان و ضایعه را به سرپرستی احسن از حسن و نیکوتر تبدیل کند، البته که خدا توانایی چنین کاری را دارد و ان‌ شاء ‌الله چنین فردی را برای مؤمنین برساند.
 
همچنین این ضایعه را به حضرت بقیة‌الله الاعظم، علما، مراجع، بزرگان، مردم لبنان، خانواده ایشان، و به همه مؤمنین تسلیت عرض می‌کنیم.
 

VID_20241006_085353_825.mp4 | دانلود فیلم 

 



1
پسندیدم

 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home