هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 6 آبان 1403
ساعت 02:20
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 5 آبان 1403 ساعت 18:30
شنبه 5 آبان 1403 18:28 ساعت
2024-10-26 18:30:40
شناسه خبر : 382711
اشتباه بزرگ صهیونیست ها دقیقا همین جاست که چهره های مشهور مقاومت را به اسم دستاورد ترور می کنند و در پس عملیات به ظاهر موفق به شادی می‌پردازند. اما در ماه های گذشته نشان داده شد که حزب الله و حماس علی رغم ترور رهبران ارشد، پُر قدرت در حال مبارزه هستند و نه تنها روند جنگ افول نکرد که شدت هم گرفت.
اشتباه بزرگ صهیونیست ها دقیقا همین جاست که چهره های مشهور مقاومت را به اسم دستاورد ترور می کنند و در پس عملیات به ظاهر موفق به شادی می‌پردازند. اما در ماه های گذشته نشان داده شد که حزب الله و حماس علی رغم ترور رهبران ارشد، پُر قدرت در حال مبارزه هستند و نه تنها روند جنگ افول نکرد که شدت هم گرفت.
به گزارش رجانیوز، جهان نیوز نوشت: چندساعت پس از آنکه رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله شهادت سید هاشم صفی‌الدین را تایید کردند، ارتش رژیم صهیوینستی، طی بیانیه‌ای ترور سه هفته پیش معاون اجرایی حزب‌الله لبنان را در ضاحیه جنوبی بیروت را موفق اعلام کرد. ساعتی بعد هم حزب الله لبنان شهادت ایشان را طی بیانیه‌ای تایید کرد.
 
فوریه 1992، پس از شهادت سیدعباس موسوی، گمانه‌زنی‌ها در مورد رهبر بعدی حزب الله تا میان مردم نیز کشیده شد. آن زمان بسیاری از مردم چهره‌های پررنگ حزب‌الله را در ذهن خود مرور می‌کردند و منتظر بودند تا قرعه به نام کدام یک می‌افتد. تا اینکه انتخاب سید حسن نصرالله، چهره نه چندان آشنا، به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان، به گمانه زنی‌های پیشین پایان داد.
کانال ایتا جهان نیوز
پس از شهادت سید حسن نصرالله نیز، بسیاری افراد، سید هاشمی صفی‌الدین را به عنوان جایگزین ایشان تلقی می‌کردند. رژیم صهیونیستی هم پس از ترور سید شهید، در تلاش برای حذف تمام گزینه‌های احتمالی جانشینی ایشان بود، تا از بازیابی حزب‌الله جلوگیری کند.
 
چه در آن زمان و چه الان، حزب‌الله افرادی را تربیت کرده است که توان رهبری حزب‌الله را داشته باشند. این شخصیت‌ها حتما به اندازه شهید سید هاشم صفی الدین مشهور نیستند، همانطور که سید حسن نصرالله نیز در فوریه 1992 چندان مشهور نبود. به همین علت هم حزب ‌لله پس از شهادت تمام فرماندهان رده اول و دوم توانست سازمان رزم خود را بازیابی کنند.
 
بسیاری افراد اذعان می‌کنند که شهید صفی‌الدین، شبیه‌ترین فرد به سید حسن نصرالله بود. طبیعتاً هم واجد بسیاری از خصوصیات خاص ایشان به علت مجاورت طولانی با سید شهید بود. خصوصیاتی که منحصر در شخص شهید نصرالله بوده و برخی از آن‌ها را می‌توان در اطرافیان ایشان در حزب جستجو کرد.
 
کانال تلگرام جهان نیوزاشتباه بزرگ صهیونیست ها دقیقا همین جاست که چهره‌های مشهور و شناخته شده مقاومت را به اسم دستاورد ترور می کنند و در پس عملیات به ظاهر موفق به شادی می‌پردازند. اما در ماه های گذشته نشان داده شد که حزب الله و حماس علی رغم ترور رهبران ارشد، پُر قدرت در حال مبارزه هستند و نه تنها روند جنگ افول نکرد که شدت هم گرفت.
 
خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران اخیرا به نکته مهمی اشاره کرده است. او می گوید: «هرچند رهبران شناخته‌شده‌ مقاومت در لبنان و فلسطین به شهادت رسیده‌اند، اما کار توسط لایه‌ دیگری از مسئولان و فرماندهان جلو می‌‌رود که اتفاقاً برای رژیم صهیونی هم شناخته‌شده نیستند و همین برای رژیم به یک بحران تبدیل شده است».
 
حال صهیونیست‌ها در اوج جنگ با فرماندهان جدیدی که از آنها شناخت، اطلاعات و تحلیلی ندارند مواجه شده‌اند. ترورها ابهامات را برای اسرائیل دوچندان کرد.


1
پسندیدم

 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home