هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

جمعه 21 مرداد 1390 ساعت 11:06
جمعه 21 مرداد 1390 15:36 ساعت
2011-8-12 11:06:52
شناسه خبر : 82214
مايلي كهن خطاب به فتح الله زاده گفت: از نظر مديريت ورزشي، تحصيلي با من قابل قياس نيستي. شما به دليل نسبت فاميلي، سرپرست باشگاه استقلال شدي. بعد اين آقا به من مي‌گويد بايد استغفار كنم و مايلي كهن جوگير شده، يا مي‌گويد خودتي. ادبياتت را درست كن. از نظر سني هم از من پايين‌تر هستي. آنكه بايد شكايت كند من هستم.

گروه ورزش - بهرام شفیع که صبح جمعه علی فتح الله زاده را به استودیو برنامه ورزش و مردم دعوت کرده بود تا با او در خصوص مسائل جاری در فوتبال گفت‌وگو کند، فکرش را نمی‌کرد دعوت از فتح الله زاده و ارتباط تلفنی با محمد مایلی کهن سبب شود یکی از جنجالی‌ترین برنامه‌های ورزش و مردم روی آنتن برود تا مخاطبان این برنامه به جای خمیازه کشیده پای تلویزیون از شنیدن سخنان مایلی کهن در خصوص دایی و فتح الله زاده و برخورد تند و عصبی فتح الله زاده شگفت زده شوند.

بهرام شفیع که به بهانه ناکامی پرسپولیس با محمد مایلی کهن ارتباط برقرار کرد، ناخواسته زمینه یک جنجال در برنامه را فراهم آورد. محمد مایلی کهن که از سخنان چند روز قبل علی فتح الله زاده به شدت شاکی بود، ابتدا به عملکرد پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر پرداخت اما در ادامه با جملاتی تند علی فتح الله را مورد خطاب قرار داد تا سرپرست موقت استقلال در برابر دوربین با چهره‌ای برافروخته مایلی کهن را فردی بی‌کارنامه قلمداد کند!

مایلی کهن با سخنان خود در برنامه ورزش و مردم، جریان درگیری اخیر خود با سرپرست موقت باشگاه استقلال و جدال لفظی خود با علی دایی را وارد فاز جدیدی کرد تا فوتبال ایران منتظر روزهای جنجالی جدیدی در هفته پیش رو باشد. وي گفت: «انتخاب قبل از شروع فصل با انتخاب بعد از شروع فصل شرايط متفاوتي دارد. اكنون من فقط مشورت مي‌دهم ولي اگر شرايط به همين منوال جلو برود، از فردا در پرسپوليس حضور نخواهم يافت. نبايد علايق فردي به علاقه مردم ترجيح داده شود. اگر يك نفر ناراحت شود بهتر از آن است كه ميليون‌ها نفر آدم ناراحت شوند.»

وي ادامه داد: 70-60 هزار نفر به ورزشگاه مي آيند و ميليون‌ها نفر پاي تلويزيون بازي را تماشا مي‌كنند. آنها بايد خوشحال شوند اما اگر اوضاع در پرسپوليس به همين منوال باشد، من از پرسپوليس خداحافظي مي‌كنم.

مدير فني پرسپوليس در مورد اينكه آيا استیلي مشورت‌هاي شما را گوش نمي‌كند يا آنها را به مرحله اجرا درنمي‌آورد و اين موضوع باعث جدايي شما از پرسپوليس مي‌شود، گفت: صحبت من استيلي نيست كه او حرف‌هايم را به كار بگيرد يا نه. استيلي يكي از نجيب‌ترين فوتباليست‌هاي ما بوده است. كاشاني هم يكي از بهترين مديران بعد از انقلاب باشگاه پرسپوليس است. هر دوي اين عزيزان حجب و حيا دارند و به همين دليل است كه با مربي بدنساز كه در اردوي تركيه حضور نداشته و اكنون نيز يك خط در ميان در تمرينات حاضر مي‌شود، مماشات مي‌كند. چرا بايد تعارف كرد؟ ما وظايف خودمان را داريم. مماشات معني ندارد. ما بايد منافع جمع را در نظر بگيريم. من به پرسپوليس اميدوارم اما نه با اين روش. من سال‌ها تجربه‌ام را در اختيار پرسپوليس قرار داده‌ام. كاشاني حيا دارد و در خيلي از مسائل با حجب و حيا كار مي‌كند.

مايلي كهن با اشاره به صحبت‌هاي علي دايي عليه صدا و سيما بدون آنكه از او اسمي بياورد، گفت: بيشترين ساعات تلويزيون در اختيار ايشان بوده است اما او به صدا و سيما هم توهين كرده است. با اين حال به او مي‌گويند اسطوره. اسطوره يعني چه؟ او به يكي مي گويد گاليور، به ديگري لقب كوتوله و مسخره مي‌دهد. آيا معناي اينها اسطوره بودن است؟ بعد هم اگر از ايشان چيزي گفته شود تا مردم بخندند، عصباني مي‌شود. مگر چه اشكالي دارد كه چنين برنامه‌اي ساخته شود؟ بيشترين ساعات تلويزيون در اختيار همين آقايان بوده است. بعد شما مجريان به او لقب اسطوره مي‌دهيد. پس ما پشه كوره بوديم؟ نتايجي كه تيم ملي با من گرفته در تاريخ است. فرهاد مجيدي را كه فقط 18 ساله بود، من به تيم ملي آوردم و نتيجه‌اش اين مي‌شود كه اكنون در 32 سالگي بهترين بازيكن ليگ برتر مي‌شود.

مايلي كهن بعد از آنكه در مورد پرسپوليس صحبت‌هايش را مطرح كرد، به يك باره خطاب به فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال گفت: من مثل فتح الله زاده نيستم كه در برنامه زنده تلويزيوني حاضر شوم. من با اكراه اين كار را مي‌كنم. من در برنامه‌ شوك صحبت‌هايي را مطرح كرده‌ام كه هنوز اين صحبت ها و اين برنامه پخش نشده است اما يك شير پاك خورده صحبت‌هايم را بالا و پايين و منتشر كرد.

وي ادامه داد: بعد از انتشار آن صحبت‌ها فتح ‌الله زاده انواع و اقسام اهانت‌ها را كه حتي لايق يك فرد عادي نبود به من نسبت داد و بعد مي‌گويد شكايت مي‌كنم. شما چه كسي را مي‌ترسانيد؟

مايلي كهن خطاب به فتح الله زاده گفت: از نظر مديريت ورزشي، تحصيلي با من قابل قياس نيستي. شما به دليل نسبت فاميلي، سرپرست باشگاه استقلال شدي. بعد اين آقا به من مي‌گويد بايد استغفار كنم و مايلي كهن جوگير شده، يا مي‌گويد خودتي. ادبياتت را درست كن. از نظر سني هم از من پايين‌تر هستي. آنكه بايد شكايت كند من هستم.

مايلي كهن با انتقاد از برنامه ورزش و مردم عنوان كرد: ساعت 10:10 به من زنگ زده‌اي و اكنون كه نزديك ظهر است من را روي خط آوردي بعد هم نمي‌خواهي صحبت كنم و مي‌گويي وقت تمام است. صحبت‌هايي را كه من كردم فرهاد مجيدي و آتيلا حجازي تأييد كردند در حالي كه شما مي‌گوييد بايد صحبت‌هاي فرهاد مجيدي را ترجمه كنم.

مجري ورزش و مردم قصد آرام كردن مايلي كهن را داشت تا فتح الله زاده هم فرصتي براي جواب دادن داشته باشداما فتح الله زاده فقط توانست بگويد مجيدي و حجازي صحبت‌هاي مايلي‌كهن را تأييد نكردند. در اين لحظه مايلي كهن دوباره شروع به صحبت كردن كرد و گفت: شما اهانت مي‌كنيد. همه جاي دنيا از فوتبال لذت مي‌برند اما اينجا اجازه نمي‌دهيد اين اتفاق بيفتد.

فتح الله زاده در اين لحظه جواب داد: من شش قهرماني آورده‌ام و كارنامه‌ام مشخص است كه مايلي كهن گفت: قهرماني هم بياوريد مهم نيست من از زمين‌هاي خاكي فوتبال آمده‌ام.

فتح الله زاده: او كم مي‌آورد و نمي‌گذارد من حرف بزنم.

مايلي كهن ادامه داد: من كم مي‌آورم؟‌ كجا كم مي‌آورم؟ پرسپوليس و استقلال مي‌خواهند فوتبال با شرافت بازي كنند. حرف‌هاي من با برنامه شوك بود كه هنوز پخش نشده است. من آدمي نيستم كه زير حرفم بزنم. شايد شما هم سهيم بوديد. شما به قدر كافي صحبت ‌كرده‌ايد آقاي فتح الله زاده. به قدر كافي توهين كرده‌ايد. به نام دين و ديانت و ماه مبارك رمضان انواع و اقسام توهين‌ها را كرده‌ايد. من نمي‌توانم صحبت‌هايي را كه پخش نشده تكذيب كنم.

مايلي كهن خطاب به فتح الله زاده ادامه داد: شما مي‌گويد شب‌ها نمي‌خوابيد، پس چرا هستي؟ برو كه فتح الله زاده جواب داد به شما ربطي ندارد.

در اين لحظه مجري تلويزيون مي‌خواست وقت را به فتح الله زاده بدهد تا صحبت كند و مايلي كهن بعد از چند لحظه سكوت صحبت‌هايش را قطع كرد و مجري برنامه گفت: 10 دقيقه وقت اضافه در اختيار برنامه قرار گرفته است.

فتح الله زاده كه سعي مي‌كرد بر اعصابش مسلط باشد گفت: آقاي مايلي كهن از مادرش بازيكن به دنيا نيامده و ياد گرفته و فوتباليست شده من هم مدير توانايي‌ بودم. 6 قهرماني در كارنامه‌ام دارم. سابقه من از كاشاني كه مايلي كهن او را به بهترين مدير بعد از انقلاب پرسپوليس مي‌نامد در فوتبال بيشتر است. از نظر تحصيلي هم اگر مايلي كهن ليسانس دارد من دكترا دارم.

وي خطاب به مايلي كهن گفت: تو فكر كردي چون متدين هستي هر حرفي را بايد بزني و توهين كني؟ ادب داشته باش. من گفتم استغفار كن و يا اگر مدركي داري بياور.

فتح الله زاده ادامه داد: مايلي‌كهن مي‌گويد سابقه مديريت ورزشي و تحصيلي‌اش بيشتر از من است. او دو سال در پرسپوليس بازي كرده و مي‌خواهد يقه همه را بگيرد. احترام بگذار تا به تو احترام گذاشته شود. من صحبت از شكايت نكردم. گفتم ما به كميته انضباطي شكايت كرديم و ايشان اگر مدرك دارد بياورد، آن موقع ما خجالت مي‌كشيم.

فتح الله زاده ادامه داد: ايشان صحبت‌هايش منتشر شده حالا اگر اين برنامه پخش نشده بيايد بگويد من مصاحبه نكرده‌ام. اينكه من از پشت كوه نيامده‌ام اما حرمت‌ها بايد رعايت شود.

در بخشي از اين جدال لفظي فتح الله زاده از لفظ "تو " استفاده كرد كه مايلي كهن گفت: آقاي فتح الله زاده ادب داشته باش، تو نه شما كه سرپرست باشگاه استقلال چند بار ديگر هم كلمه تو را تكرار كرد. 

نکته جالب این بود که عوامل برنامه ورزش و مردم به صورت سوال برانگیز به محمد مایلی فرصت دفاع از خود ندادند و با قطع تلفن وی به فتح الله زاده اجازه دادند از وقت کافی برای دفاع از خود بهره مند شود و در غیاب مایلی کهن وی را متهم به مسائل خاص کند.

بهرام شفیع در پایان برنامه از محمد مایلی کهن دعوت کرد تا هفته آینده در استودیو برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کند تا به صورت مفصل سخنان خود را مطرح کند که پس از این مطلب وقت برنامه به پایان رسید تا یکی از جنجالی‌ترین برنامه‌های ورزش و مردم به پایان رسيده باشد.



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home