هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 5 خرداد 1389 ساعت 11:40
چهارشنبه 5 خرداد 1389 16:10 ساعت
2010-5-26 11:40:39
شناسه خبر : 35463

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در صورت حمله اسراییل، این رژیم را تحت محاصره دریایی قرار خواهیم داد، افزود: حزب‌الله قادر است هرگونه کشتی جنگی یا تجاری را که به سمت سواحل اسراییل حرکت می‌کند، هدف قرار دهد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیشب در جشن با شکوهی در جنوب لبنان که به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی این منطقه در مجتمع سیدالشهداء برگزار شده بود، ضمن تقدیر از ساکنان مناطق مرزی جنوب لبنان برای آفریدن حماسه بزرگ اخراج اسراییل ای لبنان، روز آزادسازی این منطقه در سال 2000 را روزی تاریخی توصیف کرد که منطقه را متحول و تاریخ را دگرگون کرد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 قسمتی از طرح آمریکایی- صهیونیستی در سطح این منطقه بود که در سال 2000 از هم پاشید.

* برخی سران عرب خواهان عقب‌نشینی نکردن اسراییل بودند
نصرالله در سخنان خود با انتقاد از سران عرب و مواضع آنها در قبال حزب‌الله لبنان اعلام کرد: متاسفانه آنطور که بعدها اسراییلی‌ها فاش کردند، برخی از سران عرب پیش از سال 2000 در تماس با این رژیم خواستار عدم عقب‌نشینی اسراییل از جنوب لبنان بودند اما ما رویه سران عرب را می‌دانیم و تعجب هم نمی‌کنیم چرا که در جنگ 33 روزه هم از این رژیم خواستند جنگ را متوقف نکند تا منجر به شکست حزب‌الله لبنان شوند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: از جمله عناصر این طرح که ناکام ماند و پس از مدتی از سوی برخی اسراییلی‌ها فاش شد، این بود که آنها در سال 1982 طرحی را برای ساخت شهرک‌های اسراییلی در جنوب لبنان پس از گذشت یکسال از اشغالگری آماده کرده بودند اما این طرح در ماه‌های نخست با خون شهدا و به ویژه شهادت‌طلبان ناکام ماند.
وی در ادامه افزود: ما از ابتدا از پیروزی در آینده سخن می‌گفتیم و برخی‌ها در لبنان و جهان عرب ما را به تمسخر می‌گرفتند و زمانی که سید عباس موسوی در سال 90 و 91 بشارت داد که اسراییل ساقط شده و با خواری از لبنان خارج خواهد شد، برخی این مواضع را به تمسخر گرفتند اما سال 2000 آمد و پیروزی تاریخی و بزرگی نیز با آن فرا رسید.

* پیروزی ما مبتنی بر 5 عامل است
نصرالله سپس چهار عامل را زمینه‌ساز رسیدن به پیروزی مقاومت دانست و اعلام کرد: نخست اراده مردم، پایداری ساکنان و تحمل آنها در کنار مقاومت؛ سخن ما در مورد اجماع مردمی نیست بلکه در مورد اکثریت است زیرا اجماع هیچگاه وجود نداشته است. دوم ثبات سیاسی و امنیتی در کشور و استقرار ارتش در تمامی مناطق و آرامش در داخل بود.
دبیرکل حزب‌الله لبنان عامل سوم را همکاری و هماهنگی بین مقاومت و ارتش و توزیع مناسب نقش‌ها عنوان کرد و افزود: این مسئله به گونه‌ای بود که مقاومت در کار ارتش دخالت نداشت و حضور آن سری بود. چهارم نیز پایداری قدرت سیاسی در لبنان در مقابل فشارها و ارعاب‌های آمریکا و نیز حمایت سوریه و جمهوری اسلامی ایران بود که ما به این حمایت‌ها افتخار می‌کنیم و از آن تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه عامل اصلی نیز مقاومت، ایثار و جهاد پایدار در مقابل دشمن بوده است، تاکید کرد: مجموعه این عوامل باعث شده تا در وضعیت فعلی کسی نتواند منکر این شود که اسراییل در نگرانی شدید و پریشانی به سر می‌برد و این را رهبران و مطبوعات اسراییلی خودشان اذعان می‌کنند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه انجام مانورهای تحول 1 تا 4 رژیم صهیونیستی پس از جنگ 2006 را از نتایج جنگ جولای 2006 دانست و با اشاره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: هدف مسئولان اسراییلی از این تهدیدات، ارعاب مردم لبنان است اما قضیه برعکس شد و این رژیم صهیونیستی بود که مجبور شد به مردم اسراییل دلداری و آرامش دهد.
وی با بیان اینکه نگرانی اسراییل از وجود اراده مقاومت فرهنگی، سیاسی، نظامی، امنیتی و میدانی در فلسطین، سوریه، لبنان و ایران است، افزود: آنها می‌دانند کسانی‌ هستند که برای روزی از روزها آماده و مجهز می‌شوند و بیشتر ترس آنها از توان موشکی است و به همین دلیل می‌بینیم که اسراییل در حالیکه به برگزاری مانور مبادرت می‌کند، با اعزام گرو‌هایی به سراسر جهان و با ارائه مشوق‌هایی، خواستار عدم فروش سلاح این کشورها به کشورهای بازدارنده می‌شود تا مبادا این سلاح‌ها به دست مقاومت برسد.

* حزب‌الله به توان محاصره دریایی اسراییل رسیده است
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین رژیم صهیونیستی را تهدید کرد در صورتی که سواحل لبنان را محاصره کند، این رژیم را تحت محاصره دریایی قرار خواهند داد.
نصرالله ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد: حزب‌الله قادر است هرگونه کشتی جنگی یا تجاری را که به سمت سواحل اسراییل حرکت می‌کند، هدف قرار دهد.
وی افزود: در هرگونه جنگی که بخواهید در آینده علیه لبنان به راه بیندازید، اگر سواحل لبنان و بنادر ما را محاصره کنید، تمام کشتی‌های نظامی و تجاری و غیرنظامی که عازم بنادر فلسطین در ساحل دریای مدیترانه می‌شود مورد حمله موشک‌های مقاومت اسلامی لبنان قرار خواهد گرفت.
گفتنی است رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967با کشورهای عربی بخش عظیمی از خاک لبنان را به اشغال خود درآورد اما سرانجام ارتش این رژیم 25 می 2000 با روبرو شدن با مقاومت اسلامی لبنان مجبور به فرار از خاک لبنان شد.



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home