هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 11:54
چهارشنبه 10 بهمن 1397 11:50 ساعت
2019-1-30 11:54:49
شناسه خبر : 305094
بهتر است بدانیم که تیپاکس یکی از سرویس‎های پستی می‌باشد که قادر است مرسولات پستی را با بیشترین سرعت و در کمترین زمان ممکن به دست مشتری برساند. همچنین تیپاکس به عنوان مبتکر و بنیانگذار صنعت کوریر سرویس دارای ۵۷ سال سابقه در کشورمان ایران می‌باشد.

شرکت تیپاکس اولین شرکت خصوصی پست بین‌ المللی و داخلی در کشورمان می‌باشد، که دارای بیش از ۱۰۰ شعبه فعال در سراسر کشور می‌باشد. ماموران ماهر و متخصص تیپاکس با اولین تماس تلفنی در اسرع وقت به محل فرستنده مراجعه و محمولات را از فرستنده دریافت می‌کنند، و آنها را با نهایت دقت و مطابق با استانداردها و ضوابط خاص شرکت بسته‌بندی می‌کنند و در کمترین زمان ممکن به گیرنده در هر نقطه‌ای از کشور تحویل می‌دهند.

 

که در این مدت مشتری با استفاده از روش‌های مختلف می‌تواند پیگیری مرسولات تیپاکس را دنبال کند. بهتر است بدانیم هزینه تیپاکس بر اساس وزن محمولات می‌باشد و براساس حجم و موارد دیگر نیست. همچنین جالب است بدانیم که هزینه تیپاکس در بعضی موارد نسبت به پست بسیار ارزان‌تر می‌باشد و دارای سه نوع تعرفه شهرهای نزدیک، شهرهای دور و تعرفه حمل اکسپرس می‌باشد.

 

مزیت‌های ارسال مرسولات با تیپاکس

 

 

 

یکی از مزیت‌های ارسال به صورت تیپاکس این است که کلیه مرسولات دارای پوشش بیمه‌ ای می‌باشند و مشتری با خیالی راحت می‌تواند آنها را به دست ماموران بسپارد و در صورت هرگونه آسیب از طرف شرکت تعویض می‌شوند. بهتر است بدانیم که دریافت هزینه ارسال بنا به درخواست مشتری به دو صورت نقدی و یا پسکرایه می‌باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های این روش ارسال این است که در تمام مدت مشتری می‌تواند پیگیری مرسولات تیپاکس را با مراجعه اینترنتی یا تماس‌های تلفنی با اپراتورها دنبال کند.

 

همچنین از دیگر مزیت‌های آن این است که ارسال محمولات به مناطق دور افتاده که فاقد شعبه تیپاکس هستند نیز امکان‌پذیر می‌باشد، که این امر در صورتی امکانپذیر است که هزینه سرویس آن از سوی مشتری تامین شود و مشتری می‌تواند با پیگیری تیپاکس در روند نحوه ارسال محمولات خود قرار گیرد. از دیگر مزیت‌های مهم و قابل توجه این نحوه ارسال این است که خدمات این شرکت شامل ایجاد سرویس‌های اختصاصی جهت ارسال محمولات کارخانجات و شرکت‌ها نیز می‌باشد. در هنگام ارسال مرسولات با تیپاکس چون خدمات شرکت تیپاکس در تمام شهرهای کشور برقرار نمی‌باشد قبل از ارسال کالا باید بررسی کنید که شهر شما و شهری که می‌خواهید کالا را به آن ارسال کنید جزو شهرهای شامل خدمات تیپاکس باشد تا در پیگیری مرسولات تیپاکس دچار مشکل نشوید.  لازم به ذکر است اگر کالای دریافتی دچار آسیب دیدگی شده باشد باید از دریافت آن خودداری کنید و آن را به همراه نماینده تیپاکس به شعبه منتقل کنید، تا در آنجا صورتجلسه‌ای مبنی بر وجود ایراد بسته تنظیم شود و بعد از آن شرکت ملزم است کالای جدیدی را برای شما ارسال کند.

 

معرفی روش‌های پیگیری مرسولات تیپاکس

بهتر است بدانیم زمانی که اقدام به ارسال محمولات از طریق تیپاکس می‌کنید به شما یک قبض تیپاکس تحویل داده می‌شود، که در این برگه یکسری جزییات که شامل اطلاعات قرارداد، فرستنده، گیرنده و تغییر وضعیت‌ها می‌باشد، را مشاهده خواهید کرد که در این برگه یک شماره قرمز رنگی وجود دارد که از آن طریق می‌توانید برای پیگیری مرسولات تیپاکس اقدام کنید نحوه‌ی کار به این صورت است که باید با شماره تلفن ۸۴۵۷-۰۲۱ تماس بگیرید، و از طریق اپراتور  و این شماره قرمز رنگ پیگیری مرسولات تیپاکس خود  را دنبال کنید. بهتر است اگر نتوانستید با اپراتور تماس بگیرید و یا آنها پاسخ قانع کننده‌ای را به شما ندادند، باید از طریق نمایندگی پست تیپاکس شهر خود یا با نزدیکترین نمایندگی به شهرشان اقدام کنید و در اسرع وقت با آنها تماس بگیرید و پیگیری مرسولات تیپاکس را توسط آنها دنبال نمایید.

 

همچنین برای پیگیری مرسولات تیپاکس می‌توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات تیپاکس نیز اقدام کنید، نحوه‌ی کار به این صورت است که می‌توانید با وارد کردن کد رهگیری مرسولات تیپاکس در سامانه رهگیری از روند ارسال محمولات خود مطلع شوید. یک روش دیگر برای پیگیری مرسولات تیپاکس استفاده از رهگیری مرسولات تیپاکس از طریق ارسال پیامک می‌باشد.

 

نحوه محاسبه هزینه‌های تیپاکس بستگی به شهرهای مختلف دارد، مثلا برای تهران و شهرهای همجوار به اندازه ۶ کیلوگرم بار به میزان ۷ هزار تومان می‌باشد و به ازای هر کیلو سنگینی و اضافه بار ۲ هزار تومان به مبلغ هفت هزار تومان اضافه می‌شود، و برای  شهرهای دور این مبلغ به میزان ۱۶۵۰۰ می‌باشد.