هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 15:02
دوشنبه 11 آذر 1392 18:32 ساعت
2013-12-2 15:02:08
شناسه خبر : 158102
برخی از عناوین کاربردی فهرست این جلد از این قرار است: تطهير دندان مصنوعي، خون تخم مرغ، خوردن الكل براي درمان، اطلاع دادن از نجاست فرش، وضو با انگشتر،النگو و ساعت، غسل جبيرهاي، غسل با زخم باز و...

«مجموعه كتاب احكام مصور موضوعي» کتاب‌هایی است كه توسط کانون نشر احکام مؤسسه اطلس تاریخ شیعه روانه بازار شده و در همین چند جلد محدودی که تا کنون آماده شده است، می‌توان رویکرد قابل تقدیر دست اندرکاران آن را ستود.

به گزارش رجانیوز، ساختار رساله‌های عملیه به گونه‌ای است که شاید برخی از عبارات آن نیاز به توضیح داشته باشد چرا که متن این رساله‌ها از سیاقی علمی پ‍یروی می‌کند. اگرچه در دسترس بودن روحانیون و علما در مساجد و همچنین امکان مشاوره فقهی از طریق تلفن و اینترنت کار را برای مقلدین آسان کرده است اما هنوز جای کار فراوانی وجود دارد.

انتشار کتاب‌های مصور یکی از این کارهاست. در این کتاب‌ها احکام شرعی همراه با عکس و تصویرسازی ارائه شده‌اند تا جای هیچ ابهام و شک و شبهه‌ای برای مقلدین باقی نماند.

 

اگرچه تا کنون چند جلد از این مجموعه منتشر شده بود اما جلدی که به موضوعات «تقلید، تکلیف، طهارت، وضو، غسل و تیمم» می‌پردازد به تازگی آماده و منتشر شده است که البته از نظر ترتیبب، این جلد عنوان جلد یکم را بر خود دارد.

برخی از عناوین کاربردی فهرست این جلد از این قرار است: تطهير دندان مصنوعي، خون تخم مرغ، خوردن الكل براي درمان، اطلاع دادن از نجاست فرش، وضو با انگشتر،النگو و ساعت، غسل جبيرهاي، غسل با زخم باز و... .

انتشار این مجموعه کتاب‌ها با استقبال علما هم همراه شده است. برای نمونه حجه الاسلام فلاح زاده که یکی از کارشناسان معروف در حوزه احکام است درباره این کتابها چنین گفته:

«کتاب «رساله مصور» را که توسط «مؤسسه فرهنگي ـ هنري اطلس تاريخ شيعه» تهيه شده است، مرور کردم. و از اين تلاش دوستان دست اندر کار بسيار خرسند شدم که الحمد لله افرادي به فکر انتقال معارف ديني و احکام الهي در قالبي نو و جذاب به مکلفان وجود دارند و اميدوارم اين تلاش ها روز به روز افزون شود.»

 

گفتنی است در تنظیم این کتاب از فتاوای هفت تن از مراجع جهان تشیع استفاده شده است: آيت الله العظمي امام خميني، آيت الله العظمي خامنه‌اي، آيت الله العظمي بهجت، آيت الله العظمي سبحاني، آيت الله العظمي سيستاني، آيت الله العظمي صافي گلپايگاني و آيت الله العظمي مکارم شيرازي.

 

 

 

 

 

اگر شما هم با خواندن این خبر و یا دیدن تصاویر بخشهایی از کتاب علاقه‌مند به تهیه آن شده‌اید می‌توانید از طرق زیر اقدام کنید.

دفتر فروش مرکزی: 09192946816

خريد از طريق سايت اينترنتيShop.atlasShia.ir



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home