هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 8 مهر 1403 ساعت 20:47
يكشنبه 8 مهر 1403 19:48 ساعت
2024-9-29 20:47:01
شناسه خبر : 382398
در جنگ جهانی اول و دوم نیز اعلام بی طرفی کردیم و گفتیم ما وارد تله جنگ نمی‌شویم. این کلیدواژه‌ها در دوره گذشته هم بود و در همان دوره جنگ جهانی هم می گفتند که ما نمی خواهیم وارد تله جنگ شویم اما  ایران در هر دو جنگ جهانی اشغال شد.
در جنگ جهانی اول و دوم نیز اعلام بی طرفی کردیم و گفتیم ما وارد تله جنگ نمی‌شویم. این کلیدواژه‌ها در دوره گذشته هم بود و در همان دوره جنگ جهانی هم می گفتند که ما نمی خواهیم وارد تله جنگ شویم اما ایران در هر دو جنگ جهانی اشغال شد.

گروه بین‌الملل-رجانیوز: در پی ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله به دست رژیم صهیونیستی در شامگاه جمعه ششم مهرماه، وقوع یک جنگ بزرگ و همه‌جانبه در خاورمیانه، بیش از هر زمان دیگری محتمل به نظر می‌رسد. در این میان، برخی کارشناسان، اظهاراتی در مورد انتفاع روسیه از جنگ در خاورمیانه مطرح کردند و مدعی شدند روسیه به این جنگ نیاز دارد. رجانیوز، در  همین راستا با روح‌الله مدبر، کارشناس مسائل روسیه به گفت‌وگو نشست.

 

برخی کارشناسان اصلاح‌طلب برای جلوگیری از پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی می‌گویند روسیه به جنگ خاورمیانه نیاز دارد و از آن نفع می‌برد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا در شرایط فعلی روسیه ایران را به سمت جنگ سوق خواهد داد؟

در شرایط تحقق نظم جدید جهانی، ائتلاف امنیتی ایران و روسیه برای حرکت به سمت تحقق نظم جدید و مبارزه با تهدیدات مهمی که حول محور آمریکا، اسرائیل و تروئیکای اروپایی صورت می گیرد بسیار ضروری است و غرب و غرب‌گرایان شدیدا درصدد هستند که با اخلال در روابط ایران و روسیه مانع ایجاد پیمان امنیتی و ائتلاف امنیتی تهران و مسکو بشوند.

 

امروز آنچه که نتانیاهو با اسم رمز نظم جدید صورت داد، بخشی از پازل ضدامنیتی بود که توسط سران باکینگهام، کاخ سفید و الیزه طراحی شده بود. طی چند ماه گذشته یک تقسیم کار ویژه ای توسط این ستاد فرماندهی ضدامنیتی که در نیویورک مستقر هست صورت گرفته است. این ائتلاف، چند بازو دارد که بازوی عملیاتی و جنایتکارانه‌اش رژیم صهیونیستی است؛ بازوی اطلاعاتی، پشتیبانی و لجستیکی آن ناتو است که مقر فرماندهی آن فرانسه است؛ بازوی مالی، تبلیغاتی، قدرت نرم و رسانه‌ای هم بریتانیا هست.

 

 رسانه‌های غرب‌گرا و عناصر مزدور خودفروخته وابسته به غرب در این تقسیم کاری که صورت گرفته فضا را به این سمت می‌برند که نتانیاهو هر نوع جنایتی را صورت دهد و مرحله به مرحله از خطوط قرمز عبور کند تا به مرحله نهایی برسد. در این تقسیم کار، در حوزه دیپلماسی، تروئیکای اروپایی به رهبری فرانسه پیغام‌های متعددی می دهند؛ تماس های مختلفی می گیرند که خویشتن داری کنید؛ در تله نتانیاهو نیفتید و به سمت کاهش تنش حرکت کنید که اگر تنش کاهش بیابد می توانید به یک آتش بسی برسید و  توافقاتی را امضا کنید. در حوزه قدرت نرم هم عناصر وابسته به غرب و باکینگهام فضاسازی می‌کنند که ما نباید وارد تله جنگ شویم و ما در هر شرایطی باید از خشونت پرهیز کنیم. ما باید مروج صلح در نظام ملل متحد باشیم.

 

آنها از این که تهران و مسکو به یک ائتلاف و تبادلات مختلف نظامی و اطلاعاتی برسند احساس خطر می کنند. آنها بر تخریب روابط ایران و روسیه تاکید می کنند تا تهران را به سمتی هدایت کنند که از متحدین راهبردی خود دور شود و تنها بماند. در مقابل اسرائیل هر نوع جنایتی که لازم است را انجام دهد و تهران هم هیچ واکنشی انجام نداده و اتوریته خود از دست بدهد و به مرحله نهایی عملیات که تهدید مستقیم و حمله مستقیم به داخل خاک ایران و زدن مقامات ارشد ایران و مراکز مهم ایرانی است، برسند. این یک کلان پروژه دقیق و پیچیده است که شهادت سید حسن نصرالله یک ضلع این پروژه است و به مرحله نهایی نزدیک می‌شود. بعد از عملیات تروریستی شهادت اسماعیل هنیه که در داخل خاک ایران صورت گرفت، همینطور پیش رفت و طبق تقسیم کار اروپایی و استفاده از کلید واژه عدم افتادن در تله جنگ، پیام ضعف را به سران این کشورها منتقل کرد و به آنها ثابت کرد که پاسخی در کار نخواهد بود. لذا نتانیاهو فرمان عملیات بعدی را با اسم رمز نظم جدید به کار برد. افشاکردن رمز عملیات بیانگر این است که اطمینان دارند که پروژه‌شان دارد به نتیجه می رسد و این بسیار خطرناک است.

 

دوری  جستن از تله جنگ به هیچ وجه در راستای منافع و امنیت ملی نبود؛ بلکه به شدت ضدامنیت ملی شد و باعث شد که اقدامات نتانیاهو گسترده‌تر شود. من قاطع به شما اعلام می کنم در مبادلات و ارتباطات امنیتی که بین ایران و روسیه بوده در مسیری بودیم که به یک ائتلاف دفاعی مشترک برسیم. غرب و آمریکا شدیدا از ائتلاف دفاعی مشترک بین ایران و روسیه نگران هستند. چون طبق ائتلاف دفاعی مشترک ایران و روسیه حمله به خاک ایران، حمله به خاک روسیه است و حمله به خاک روسیه، حمله به خاک ایران. به همین جهت، در نظم جدید آمریکایی، ایران باید تنها باشد و هیچ واکنشی به هیچ جنایتی نشان ندهد تا به مرحله نهایی عملیات برسیم.

 

در صورت عقب‌نشینی ایران از پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی، آیا ممکن است در نظم نوین جدیدی که در جهان در حال شکل‌گیری است، ایران جایگاه محوری خود را  در منطقه از دست بدهد و اتفاقی که در جنگ‌های جهانی اول و دوم افتاد و ایران اعلام بی‌طرفی کرد، تکرار شود و ایران در بلوک بازنده جنگ قرار گیرد؟

به طور دقیق همین پروژه در طول تاریخ تکرار شده است و ما در جنگ جهانی اول و دوم نیز دچار همین سیاست فرانسوی،انگلیسی و آمریکایی شدیم. در جنگ جهانی اول و دوم نیز اعلام بی طرفی کردیم و گفتیم ما وارد تله جنگ نمی‌شویم. این کلیدواژه‌ها در دوره گذشته هم بود و در همان دوره جنگ جهانی هم می گفتند که ما نمی خواهیم وارد تله جنگ شویم اما دیدیم ایران در هر دو جنگ جهانی اشغال شد و در جنگ جهانی اول یک سوم مردم ایران توسط انگلیسی ها نسل کشی شدند.

 

 روسیه بارها از بخشی از این کلان پروژه غربی و آمریکایی که ضد امنیت ملی ما  است رونمایی کرده و هشدار داده است. این که می‌بینیم غرب‌گرایان در هر شرایطی به روسیه حمله می‌کنند، به خاطر تقسیم کار و ماموریت ویژه‌ای است که در این زمینه دارند. آیا غرب‌گرایانی که دائم علیه روسیه مطلب می نویسند هیچ گاه به همکاری و حمایت مستقیم آمریکا از اقدامات نتانیاهو و رژیم صهیونیستی مطلبی نوشته‌اند؟ در شرایط فعلی‌ غرب‌گرایان دیگر نمی‌توانند با دروغ گویی و شایعه‌پراکنی دست خون آلود بابای آمریکایی انگلیسی و فرانسوی خودشان را از این جنایت بزرگ پاک کنند. همه می‌دانیم که آمریکا برای زدن سید حسن نصرالله به نتانیاهو تسلیحات داد.

 

امروز ما یک فصل الخطاب دریافت کردیم. فرمانده کل قوا پیامی دادند و تاکید کردند بر همه مسلمانان واجب است که از امکانات خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده کنند و در کنار حزب الله و ملت لبنان باشند. این یک فتوای شرعی است. از امروز، هر کسی سیگنال ضعف صادر کند و کلیدواژه تله جنگ را به کار ببرد، نه تنها فعل حرامی انجام داده بلکه در راستای منافع صهیونیست ها،آمریکا، فرانسه و بریتانیا حرکت کرده است.

 

در صورت وقوع جنگ گسترده و حمایت اروپا و آمریکا از رژیم صهیونیستی، آیا روسیه در جنگ به طور جدی نقش‌آفرینی خواهد کرد؟

 سخنان مشترکی که مقامات این کشورها در سازمان ملل در زمینه نگرانی‌شان از همکاری امنیتی ما با روسیه مطرح شد، نشان‌دهنده یک کلان پروژه ضدامنیتی علیه ایران است. من معتقدم که در صورتی که منطقه خاورمیانه وارد یک جنگ گسترده شود، اگر ما ائتلاف امنیتی‌مان را با روسیه تقویت بکنیم، با توجه به اینکه ناتو این جنگ ر مدیریت می‌کند، روس ها هم در کنار ایران خواهند بود و از ایران حمایت می کنند. لذا غربی‌ها و آمریکا تلاش می کنند قبل از شروع آن جنگ گسترده، بین تهران و مسکو اختلاف ایجاد کنند؛ به همین جهت دائما بر روی این مسئله تاکید می کنند که تهران اعلام کند روسیه به اوکراین تجاوز کرده. در حالی که الزامی ندارد ما دائم از این کلید واژه استفاده کنیم؛ همه ما می‌دانیم عملیات ویژه‌ای که روسیه در مسئله اوکراین صورت داد برای مقابله با اقدامات ناتو بود. اما این که غربی‌ها دوباره مطرح می کنند که ایران دائم این موضوع را تکرار بکند، هیچ دستاوردی برای ایران نخواهد داشت و هدف غربی‌ها اختلاف افکنی بین تهران و مسکو است.

 

انتهای پیام/

 



 

 

 

 

https://zamzam.ir/#home