ورزش اقتصاد

فرهنگ

تاريخ

درباره ما ارتباط با ما آرشيو جستجو پيوند ها
جمعه، 28 آذر 1393 19:12
تبلیغات













سيد حميد روحاني:
مي‏خواهند کسي جرات استفاده ازکلام امام را نداشته باشد

سيدحميد روحاني مدير بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر در همايش راه امام از ادعا تا واقعيت گفت: عده اي بعد از فوت امام گفتند كه حرف امام در زمان حيات ايشان حجت بوده و بعد از فوت ايشان بايد به دنبال مجتهد زنده باشيم ، زمان ديگري گفتند سخنان امام بايد به موزه تاريخ سپرده شود ، بعدها گفتند رهنمودهاي امام مربوط به زمان و شرايط خاصي بوده و امروز نيز مي گويند از سخنان امام استفاده ابزاري نكنيد و صحبتهاي ايشان را مصادره به مطلوب نكنيد.

به گزارش رجانیوز به نقل از استقامت، وي اولين آفت براي انقلاب و كشور را مسئله اختلافات دانست و افزود: در طول جنگ صليبي كه مدت 5 قرن طول كشيد استعمار نتوانست بر كشورهاي متحد اسلامي سلطه پيدا كند اما به مرور زمان موفق شدند با ايجاد سازمانهاي فراماسونري اين تفكر را القا نمايند كه اولا براي رسيدن به پيشرفت بايد از فرق سر تا نوك پا فرنگي شد، ثانيا دين را عامل عقب ماندگي ملتها معرفي كردند ، ثالثا گفتند كه هر ملتي بايد به نژاد خود ببالد و وحدت معنايي ندارد و اين شد كه دين كنار گذاشته شد و وحدت اسلامي نيز از بين رفت و افراد در ظاهر دفاع از وطن و وطن پرستي به ميدان آمدند و عربها نيز پرچم استقلال بلند كردند و گفتند بايد پان عربيسم تشكيل دهيم و در نهايت استعمار توانست در جنگ جهاني اول به راحتي بر اين كشورها غلبه كند.

مدير بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر اضافه كرد:در اين ميان تنها حضرت امام بود كه توانست عليرغم وجود گروههاي مختلف و كشمكشهايي كه بين آنها بود ملت ايران را زير پرچم جمهوري اسلامي جمع كند و وحدت اسلامي را ايجاد كند و امروز نيز دشمنان اين ملت و كشور به دنبال اين هستند كه با جناح بندي و انتساب افراد به چپ و راست يا اصولگرا و اصلاح طلب و محافظه كار وحدت را از ما بگيرند و انرژي افراد را به جاي صرف در پيشرفت كشور و اصلاح امور در جهت ماندن بر قدرت صرف نمايند اما ما اگر مي خواهيم در خط امام باشيم بايد نه اصولگرا باشيم و نه اصلاح طلب بلكه بايد پيرو خط امام ، ولي امر و ولايت فقيه باشيم.

تنش زدايي و گفتگوي تمدنها طرحهايي جهت سلب موضع سازش ناپذيري

وي تصريح كرد: روزي در نجف خدمت امام رسيدم و گفتم مي خواهيم حزبي تشكيل دهيم كه رسميت داشته باشد اما امام فرمودند اول اينكه شما روحاني هستيد و نبايد از مردم جدا شويد بلكه بايد با همه مردم باشيد و مردم احساس كنند به همه وابسته ايد بعلاوه اگر شما به يك حزب وابسته شديد نه تنها از مردم جدا مي شويد بلكه باعث مي شود هر اشتباه حزب خود را توجيه كنيد و تعصبات گروهي حاكم شود به همين جهت از تشكيل حزب منصرف شديم.

مسئول روزنامه 15 خرداد گفت:آفت ديگري كه بسياري خواص را جذب كرد و از راه امام جدا كرد اين بود كه گفتند تا كي مي خواهيم با آمريكا سرناسازگاري داشته باشيم و منزوي باشيم به همين جهت با طرح مسايلي چون تنش زدايي و گفتگوي تمدنها سعي كردند موضع انقلابي و سازش ناپذيري را از ما سلب كنند و در روزنامه هاي زنجيره اي تلاش كردند تا اين گونه القا كنند ما با آمريكا سرناسازگاري داريم و اين در حالي بود كه امام دشمن اصلي ما را آمريكا معرفي كردند و اين آمريكاست كه با ارزشها و استقلال كشور ما مخالف است و اساسا در دنيا كشوري نيست كه دولتش منصوب ملت باشد و آمريكا با آن مخالف نباشد حال چگونه ممكن است با اين جرثومه فساد كنار بياييم.

وي عامل سرنگوني نظام 2500 ساله شاهنشاهي و شكست رژيم صهيونيستي را روحيه مقاومت و شهادت طلبي عنوان كرد و افزود: آفت سوم انقلاب گرفتن اين روحيه از ملت ماست و دشمن مي خواهد سلاح مقاومت را از ما بگيرد به همين جهت امروز مجاهد خشونت طلب و افراط گرا معرفي مي كند.

به دنبال اين هستند كه كسي جرات نكند از كلام امام استفاده كند

حجت الاسلام روحاني مقابله با خط امام و كنار زدن آن را آفت ديگر انقلاب بر شمرد و تصريح كرد: عده اي بعد از فوت امام گفتند كه حرف امام در زمان حيات ايشان حجت بوده و بعد از فوت ايشان بايد به دنبال مجتهد زنده باشيم ، زمان ديگري گفتند سخنان امام بايد به موزه تاريخ سپرده شود ، بعدها گفتند رهنمودهاي امام مربوط به زمان و شرايط خاصي بوده و امروز نيز مي گويند از سخنان امام استفاده ابزاري نكنيد و صحبتهاي ايشان را مصادره به مطلوب نكنيد اما بايد به آنها گفت اولا امام دو نظر دارد، يكي فتوايي است كه مربوط به زمان حيات ايشان بوده و ديگري حكم و كلام خدا و برگرفته از قرآن است و فتوا نيست كه بعد از رحلت ايشان قابل اجرا باشد يا نباشد يعني زماني كه ايشان مي فرمايند مرگ بر آمريكا عبادت است اين امر اصلي است كه برگرفته از قرآن است پس تا زماني كه آمريكا ظالم است اين فرياد واجب است ثانيا استفاده ابزاري يعني اينكه يك رهنمود را قبول داشته باشيم و ديگري را قبول نداشته باشيم و افرادي كه اين مسئله را امروز مطرح مي كنند به دنبال اين هستند كه كسي جرات نكند از كلام امام استفاده كند و اين شگرد امروز دشمن است.

اين ننگ براي خواص بي بصيرت كافي است كه با ذلت و خواري آلت دست دشمن شدند

وي تحريف تاريخ را آفت ديگر انقلاب دانست و خاطرنشان كرد:امام بسيار آينده نگر بودند و اين مسئله را از زمانهاي دور پيش بيني مي كردند به همين جهت در سال 51 در نجف اشرف به من گفتند تاريخ در گذشته غالبا به دست دشمن نوشته شده،اميد است نگذاريد تاريخ اين نهضت را دشمن بنويسد،همچنين در سال 57 نيز در شرايطي كه مردم زير آتش و باروت مقاومت مي كردند فرمودند به فكر نوشتن تاريخ باشيد زيرا دشمن حوادثي كه امروز در پيش چشم ماست تحريف مي كند واي به حال آينده با اين حال دشمن بعد از پيروزي انقلاب زماني كه نتوانست اين انقلاب را درهم شكند به تحريف تاريخ روي آورد.

مدير بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر آفت ديگر انقلاب را وجود روحيه قدرت طلب و خودخواهي در برخي عناصر دانست و گفت:متاسفانه در حوادث بعد از انتخابات نمونه اي از اين امر را مشاهده كرديم و آنهايي كه در انتخابات راي نياوردند اگر امام را قبول داشتند ، اگر مسلمان بودند، اگر شيعه بودند يا حداقل اگر انسان بودند اين خيانت را نمي كردند و حاضر نمي شدند با منافقين،صهيونيست ها و سلطنت طلبها همصدا شوند، چرا زماني كه در روز عاشورا به مقدسات توهين شد- به عكس امام توهين شد واكنشي نشان ندادند، به چه دليل براي افراد زنده مجلس ختم گرفتند و از دروغ پردازيهاي دشمنان حمايت كردند، تمامي اينها نشانه هايي است كه راه اين افراد باطل و ناحق بود و اين ننگ براي اين خواص بي بصيرت كافي است كه با ذلت و خواري آلت دست دشمن شدند.

سابقه انقلابي منتظري درخشان تر از هاشمي است

وي تاكيد كرد:منافع شخصي ، جناحي و تجمل گرايي و رفاه طلبي با خط امام مغايرت دارد به همين جهت اگر دنبال نفسانيات باشيم نمي توانيم ادعا كنيم كه پيرو خط امام هستيم و افرادي كه نتوانستند قدرت طلبي و رفاه طلبي را از خود دور كنند بالاخره از خط امام فاصله مي گيرند و ادعاي خط امامي بودنشان در حد شعار است و دشمن نيز روي اين افراد كار مي كند تا آنها را آلت دست خود كند..

حجت الاسلام روحاني درباره موضع هاشمي رفسنجاني نيز گفت:با يك اشتباه نمي توان گفت آقاي هاشمي از خط امام جدا شده اما انتظار اين است كه اشتباهشان را جبران كنند و بايد بدانيم كه اين انقلاب وامدار هيچ كس نيست زيرا اگر اين انقلاب پايگاه مردمي نداشت و وابسته به فرد بود هرگز پيروز نمي شد و ديديم حضرت علي(ع) نيز با طلحه و زبير كه آن سابقه درخشان را داشتند وارد جنگ شد و اين امر نشان مي دهد كه سابقه درخشان باعث نمي شود كه اشتباهات افراد ناديده گرفته شود بعلاوه سابقه آقاي منتظري در انقلاب بسيار درخشان تر از هاشمي بود و حتي فرزند وي به خاطر انقلاب شكنجه شد اما امام زماني كه مرحوم منتظري دچار لغزش شد فرمودند من با خداي خود عهد كرده ام كه بنا به ملاحظه افراد ، از وظيفه خود كوتاه نيايم و آن برخورد را با وي نمودند.

مدير مسئول روزنامه 15 خرداد درباره دستگيري فرزند هاشمي رفسنجاني گفت:اميدوارم دستگاه قضايي بتواند وي را به ايران بياورد و به جزاي عملش برساند.

سيد حميد روحاني درپايان گفت: در طول زندگي دو نامه همراه با اشك و آه نوشته ام كه اولين نامه را در سال 67 خطاب به مرحوم منتظري كه حكم پدر را برايم داشت نوشتم و در آن به خطاهايشان اشاره كردم و دومين نامه را نيز در انتخابات خطاب به آقاي كروبي نوشتم كه نوشتن آن براي من بسيار سخت بود اما بايد در مقابل خطاي افراد ايستاد به اميد آنكه متنبه شوند.

کد خبر:49803 -

نظرات کاربران

نام:
ايميل:
نظر
کد امنيتی كد امنيتي تغيير تصوير
 
ارسال



يکشنبه، 19 ارديبهشت 1389

10:59:11 AM

بايد بدانيم كه اين انقلاب وامدار هيچ كس نيست زيرا اگر اين انقلاب پايگاه مردمي نداشت و وابسته به فرد بود هرگز پيروز نمي شد و ديديم حضرت علي(ع) نيز با طلحه و زبير كه آن سابقه درخشان را داشتند وارد جنگ شد و اين امر نشان مي دهد كه سابقه درخشان باعث نمي شود كه اشتباهات افراد ناديده گرفته شود.